اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مهمان‌نواز:

جشنواره رضوی مردم را با ارزش‌های دینی مأنوس می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بجنورد گفت: جشنواره تئاتر رضوی می‌تواند زمینه انس مردم را با ارزش‌های دینی فراهم کند.

جشنواره رضوی مردم را با ارزش‌های دینی مأنوس می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هشتمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز هم‌جواری استان خراسان شمالی با مضجع شریف آن امام همام را سعادتی بزرگ خواند و اظهار داشت: ما وظیفه داریم که مقام و ارزش‌های والای امام رضا (ع) را به انحای مختلف در اذهان عمومی تفهیم و تبیین کنیم.
وی زبان هنر را شیوا و گویاترین ابزار برای بیان ارزش‌ها به ویژه سیره ائمه اطهار عنوان کرد و افزود: هنرمندان باید تمام تلاش را برای معرفی ائمه به کار برند و ابعاد مختلف شخصیتی والا و سلوک متعالی آن بزرگواران را به صحنه آورند و برای عموم بیان کنند.
نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، در ادامه هنرمندان عرصه‌های مختلف به ویژه فعالان و خالقان آثار نمایش رضوی را به ارتقای آگاهی و مطالعه بیشتر در این راستا فراخواند.
وی تصریح کرد: خلق آثار هنری ارزشمند و فاخر دینی به آگاهی و بینش نیاز دارد که لازم است بیش از پیش به این موضوع توجه شود.
مهمان‌نواز ضرورت برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری با موضوع امام رضا (ع) را مورد توجه قرار داد و خطاب به مسئولان گفت: باید تلاش شود تا جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری که با موضوع اهل بیت علیهم السلام زینت می‌یابند در شأن آن بزرگواران باشد.
وی اظهار داشت: مسئولان باید حامی هنرمندان باشند و با حمایت مالی و معنوی و فراهم ساختن امکانات و نیازهای آنان انگیزه‌ها و نیروهای فکری، ارزشی و عملی برای تولید آثار هنری اثر گذار فاخر تقویت شود.
امام جمعه بجنورد در ادامه از مسئولان خواست تا با حضور در کنار عموم مردم از اجرای آثار نمایشی دیدن کنند و بدین وسیله بر اشتیاق و اهمیت این جشنواره بیفزایند. 
وی با تاکید بر مغتنم شمردن فرصت برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در این استان و بهره‌مندی از فضای فرهنگی آن برای عمومیت بخشیدن آموزه‌های دینی و اسلامی در جامعه اطلاع رسانی برای حضور بیشتر مردم را خواستار شد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: درست است که جشنواره ممکن است نقاط ضعفی داشته و در حد اعلا برگزار نشود اما می‌تواند زمینه انس مردم با زیبایی و ارزش‌های دینی انسانی را فراهم آورد.
هشتمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی 12 تا 14 مهر سال جاری در خراسان شمالی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول