اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:

خروجی جشنواره رضوی مورد توجه باشد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی بیان اینکه چند سال از برگزاری جشنواره رضوی می‌گذرد، گفت: باید به خروجی این‌گونه جشنواره‌ها توجه و کارهای ماندگارتری برای تبیین فرهنگ رضوی انجام شود.

خروجی جشنواره رضوی مورد توجه باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید شنبه‌شب در اختتامیه نخستین جشنواره ملی نقاشی‌خط و خط نگاره‌های رضوی در بیرجند با بیان اینکه این جشنواره محدود و متعلق به شیعیان امام رضا(ع) نیست، اظهار داشت: باید توجه داشت تا جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) برای تبیین و تحقق سیره ائمه اطهار و به ویژه فرهنگ رضوی برگزار شود.
 استاندار خراسان جنوبی گفت: جشنواره رضوی باید بستر و زمینه مناسبی برای توجه کردن به حوائج و کرامت مردم و اهتمام به امور اجتماعی مردم باشد.
رشید با اشاره به اینکه تبیین سیره معصومان برای توجه به تمامی اقشار و کمک به تمامی افراد است، ادامه داد: امروز ما به عنوان مروجان واقعی این تفکر ناب رضوی باید به این امر اهتمام داشته که این جشنواره‌ها منحصر به شیعیان نیست بلکه متعلق به تمامی جهان بشریت است.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تفکر انقلاب اسلامی جهانی و فراگیر شده است، تصریح کرد: جهان بشریت امروز در پی دریافت درست پیام انقلاب اسلامی است که سیره رضوی یکی از جلوه‌های انقلاب اسلامی است.
رشید ادامه داد: در ترویج سیره و فرهنگ رضوی این توجه را باید داشت تا تمامی انسان‌ها در دایره معرفت و شکوه و انسانیت قرار بگیرند.
وی تصریح کرد: وقتی زندگی ائمه اطهار را مطالعه می‌کنیم به تحقیق در می‌یابیم که از این دایره معرفت همگان استفاده و فراگیری آن تمامی انسان‌ها را در برگیرد.
مقام عالی دولت در خراسان جنوبی تبیین و ترویج سیره رضوی را یکی از اهداف اصلی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) عنوان کرد و افزود: تبیین این مباحث مهم در قالب هنر اثرگذاری آن را بیشتر می‌کند.
رشید اظهار داشت: بدون شک هر پیام انسان‌ساز و متعالی که به درجات برتر و متعال خود وارد شود باید در قالب، اشکال و شیوه‌های مناسب هنری باشد تا بتواند تأثیر خود را در جوامع و اقشار مختلف بگذارد و این برگرفته از تعالیم قرآن کریم است.
وی تأکید کرد: اگر این همایش‌ها، هزینه‌ها و عشق و علاقه‌ها که قابل تحسین است منجر به خدمت بهتر و بیشتربه مردم انجام نگیرد در راستای توجه به مردم و ترویج سیره و فرهنگ رضوی ضرر کرده‌ایم.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: جشنواره رضوی باید بستر و زمینه مناسبی برای توجه کردن به حوائج و کرامت مردم و اهتمام به امور اجتماعی مردم و در راستای تبیین درست فرهنگ رضوی به جامعه باشد.
وی با اشاره به اینکه باید بیش از گذشته به این جشنواره‌ها توجه و کمک کنیم، اذعان داشت: در تمامی جشنواره‌ها باید به خلق آثار بی‌بدیل و ناب دست پیدا کنیم تا به تفکر ناب امام خمینی برسیم.
مقام عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: اگر بخواهیم در جشنواره‌ها به ظواهر دست پیدا کنیم و تدبیری در این زمینه اندیشیده نشود به طور یقین خسران کرده‌ایم.
رشید با بیان اینکه این جشنواره در سال 82 آغاز و از سال 84 موضوع آن ملی و بین‌المللی شد، ادامه داد: هرچه از ابتدای این جشنواره گذشت توسعه بیشتری کرد و استان‌های بیشتری در امر این جشنواره دخیل شدند.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره در 31 استان کشور برگزار می‌شود، ادامه داد: همزمان جشنواره فرهنگی، هنری امام رضا(ع) در 40 کشور جهان برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این مراسم با بیان اینکه این جشنواره هر سال برگزار می‌شود، افزود: امسال در سطح کشور نخستین جشنواره ملی نقاشی‌خط  و خط نگاره‌های رضوی در خراسان جنوبی برگزار شد.
محمدحسین جعفری از ارسال 320 اثر به جشنواره ملی نقاشی‌خط و خط نگاره‌های رضوی خبر داد و ادامه داد: از این تعداد 40 اثر برگزیده شد که در کارگاه آموزشی از استعداد آنها استفاده کنیم.
وی با اشاره به حضور37 نفر از هنرمندان در این کارگاه تصریح کرد: در طول دو روز کارگاه شاهد 132 اثر در نقاشی‌خط و خط نگاره بودیم که 57 اثر برگزیده و در نگارخانه بهمن بیرجند به نمایش درآمد.
در پایان این مراسم از 17 نفر از برگزیدگان در بخش‌های مختلف با اهدای لوح و تندیس تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول