اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جشنواره رضوی همانند ستاره می‌درخشد و راه را می‌نماید

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی در شهرکرد تاکید کرده است: جشنواره رضوی چونان ستاره هم می‌درخشد و هم راه را می‌نمایاند.

جشنواره رضوی همانند ستاره می‌درخشد و راه را می‌نماید
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمد حسینی در این پیام آورده است:
... و باز ای رازدان رمزآشنا، بانگ رحیل ایل تاویل کلام وحی می‌آید و در دالان تاریخ ازل آباد ابد بنیاد می‌پاید. 
نمی‌دانم صدای پای تبعید است یا تعمید! گمانم سهم عشاق است! آری سهم عاشقان اهل بیت عصمت و نور و طهارت، شد حوالت، کین چنین سلانه سلانه به سوی سرزمین نازنین سینه‌چاکان امیرالمومنین(ع) ، رمز آشنایان کلام گوهرین آن حضور آن نور خیرالمرسلین، « لوکان‌الایمان بالثریا لتناوله رجال من فارس» یعنی که مردانی زخاک پاک سلمان آن مسلمان، آن کرامت پیشه آزاده تا حشر بی‌کفو و بدیل، آن مرد خوش اصل اصیل، آن خانه‌زاد خاندان عصمت و رحمت ولی با گام‌های خسته می‌آید و این تبعید این هجران و این حرمان از آن صولت صلابت وز مهابت نمی‌کاهد! عدو هم خیر می‌سازد اگر لطف خدا خواه!
قضا این‌گونه همدست قدر از راه می‌آید رضا می‌گردد آن سلطان ملک ارتضا یعنی رضا،
آه ای خدا، این قافله، آرام، سرشار از وقار و حوصله، جرس جرس، بغض حدیث سلسله، سوی اقامتگاه جاویدش، حریم طوس می‌آید! که تا برپا شود یک کعبه دل، کرده است منزل...
 آنکه طواف بارگاهش، حج اهل فقر و بینوایان، تنگدستان و کوته‌آستینان شد.
یک سال است بار رحیل بسته، کاروان تا این زمان، تا این دهه یعنی دهه کرامت، تا اینک با سلامت این امانت را که یک تحفه است از عشق و ارادت، وز هنر و فرهنگ تقدیم شما سازد.
حسینی در ادامه با سپاسگزاری از  آیات عظام و علمای اعلام، افزوده است: 
بر عنایت و حمایت این قندیل‎های محفل انس ایل و قبیله منت دارم و از هنرمندان، فرهیختگان و سینه‌سوختگان که این آتش به تلاش ایشان شعله‌ور است و گداخته‌تر، سپاس فراوان دارم.
وی در ادامه تصریح کرده است: از گردانندگان فصلی و به طریق اولی، متولیان اصلی " نهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا علیه‌الاسلام" از صمیم دل، قدردانی می‌کنم و بر این جمع، مدیران‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تمامی مسئولان این نظام مقدس اسلامی را که دستی بر این آتش داشته‌اند و دلی در این دلستان گذاشته‌اند، می‌افزاییم.
حسینی درپایان آورده است: به همت و حمیت  شما عزیزان این جشنواره چونان ستاره هم می‌درخشد و هم راه می‌نماید و باید که ایران اسلامی به مصداق حدیث نبی اکرم صل الله علیه و آله و سلم، به ثریا سلطه یابد و چون ماه در آسمان معرفت به آل الله بر جهانیان بتابد.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول