اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان خبر داد:

ساخت مدرسه استثنایی در شهرک اندیشه زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان گفت: به کمک خیران استان زنجان مدرسه استثنایی شهرک اندیشه برای استفاده دانش‌آموزان استثنایی به زودی ساخته می‌شود.

ساخت مدرسه استثنایی در شهرک اندیشه زنجان
نسرین تهذیبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه از بهمن ماه سال گذشته با تلاش‌های زیاد آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان مقرر شده که یک مدرسه استثنایی طراحی شود تا به وسیله خیران این مدرسه ساخته شود، اظهار داشت: با ساخت این مدرسه فضاهای آموزشی استاندارد در مرکز استان زنجان به دو باب می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه برای پوشش دانش‌آموزان استثنایی در کل استان به 20 مدرسه استثنایی نیاز است تا همه دانش‌آموزان استثنایی پوشش داده شوند، افزود: استان زنجان این ظرفیت را دارد تا با همکاری مسئولان استان همه فضاهای آموزشی استثنایی استاندارد شود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان با اشاره به اینکه کار معلم استثنایی دست و پنچه نرم کردن با مشکلات است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر با استفاده از مدارس عادی و مناسب سازی آن‌ها برای دانش‌آموزان استثنایی آموزش‌های لازم داده می‌شود.
وی با بیان اینکه معمولاً مدارس عای به صورت طبقاتی ساخته می‌شوند، یادآور شد: در مدارس استثنایی کلاس‌ها باید در طبقه همکف باشند و از فضاهای فیزیوتراپی، باز درمانی و مشاوره برخوردار باشند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد دانش‌آموزان استثنایی در سطح استان 850 نفر است، خاطر نشان کرد: این دانش‌آموزان در هفت گروه استثنایی شامل آسیب‌دیده ذهنی، آسیب‌دیده شنوایی، آسیب‌دیده بینایی، اختلالات رفتاری، چند معلولیتی، آسیب‌های جسمی و تندرستی و اختلالات یادگیری آموزش داده می‌شوند.
وی با بیان اینکه به دلیل کم بودن تعداد دانش‌آموزان چند معلولیتی و اختلالات رفتاری هنوز مدرسه ویژه دانش‌آموزان این دو گروه در سطح استان وجود ندارد و این دانش‌آموزان در سایر مدارس استثنایی آموزش داده می‌شوند، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش استثنایی استان در سال‌جاری تشکیل مدارس ویژه گروه‌های چند معلولیتی و اختلالات رفتاری است.
تهذیبی با بیان اینکه بهسازی فضاهای آموزشی استثنایی از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش استثنایی در سال‌جاری است، افزود: مدارس استثنای موجود در سطح استان از نظر تجهیزات در حد نیمه‌مطلوب بوده و تلاش می‌شود با اعتبارات ویژه‌ای که به منظور تجهیز آنها در نظر گرفته شده حرکت‌هایی برای تجهیز بیشتر آنها صورت گیرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول