اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

تحصیل 104 هزار دانش‌آموز استثنایی در کشور

خبرگزاری فارس: معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از تحصیل 104 هزار دانش‌آموز استثنایی در مدارس استثنایی و عادی کشور خبر داد.

تحصیل 104 هزار دانش‌آموز استثنایی در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین هژبری بعد از ظهر امروز در جمع مسئولان اداره‌های آموزش و پرورش و مدیران مدارس استثنایی گیلان اظهار داشت: ارتقای دانش‌آموزان استثنایی به درجات بالای علمی و ورزشی نیازمند اعتبارات و نگاه کارشناسی است. 
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی نیازمند همت و همدلی همگانی است، افزود: این سازمان در عرصه‌های آموزشی، پرورشی و توانبخشی به گروه‌های مختلف دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه خدمت‌رسانی می‌کند که باید سازمان‌ها، نهادها و آحاد مردم برای خدمت‌رسانی مطلوب به دانش‌آموزان به این دستگاه توجه ویژه داشته باشند. 
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور  گفت: طراحی سیستم آموزشی، پرورشی و توانبخشی به نحوی که ناتوانایی‌های ذهنی و جسمی کودکان و دانش‌آموزان استثنایی جبران شود و اینگونه کودکان و دانش‌آموزان بتوانند پس از گذراندن مراحل تحصیلی، موقعیت اجتماعی و اقتصادی مناسب شرایط خود را به دست آورند از اهداف این سازمان است.
وی کمک به پیشگیری از بروز ناتوانایی‌های جسمی و ذهنی قبل از تولد، هنگام تولد و بعد از تولد از طریق بالا بردن سطح آگاهی عمومی در زمینه عوامل بروز معلولیت‌ها و خصوصیات کودکان استثنایی را از اهداف دیگر این سازمان برشمرد. 
هژیری، گروه‌های مختلف کودکان و دانش‌آموزان استثنایی با توجه به نیازهای خاص هر گروه در سطوح مختلف با تأکید خاص بر آموزش حرفه‌ای و تلاش برای تحت پوشش قرار دادن تمام کودکان و دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه و تغییر و اصلاح مداوم آموزش و پرورش استثنایی همراه با روش‌های نوین آموزش و پرورش استثنایی را از دیگر اهداف سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور عنوان کرد. 
این مسئول تعداد دانش‌آموزان استثنایی کشور در سال تحصیلی جدید را 104 هزار نفر عنوان کرد و بیان داشت: از این تعداد 74 هزار دانش‌آموز در مدارس استثنایی و حدود 30هزار دانش‌آموز در مدارس عادی در قالب طرح تلفیقی تحصیل می‌کنند. 
هژبری، گسترش اجرای برنامه‌های تلفیقی و فراگیر، تدوین برنامه‌های جامع اطلاع‌رسانی برای آگاه سازی و آموزش والدین کودکان با نیازهای خاص، تقویت طرح سنجش کودکان و افزایش امر مشاوره در این مدارس، توسعه مدارس استثنایی و کودکان با نیازهای خاص را از تکالیف وزارت آموزش و پرورش در برنامه پنجم توسعه خواند و گفت: تمام امور در این سازمان بر اساس تکالیف مندرج در اصل 19 برنامه پنجم توسعه دنبال می‌شود.
وی، کودکان و دانش‌آموزان زیر پوشش این سازمان را در هفت گروه کم توان ذهنی، آسیب‌دیده شنوایی، آسیب‌دیده بینایی، دارای مشکلات ویژه یادگیری، رفتاری و هیجانی، جسمی- حرکتی و معلولیت‌های چندگانه طبقه‌بندی کرد و افزود: حدود30 هزار دانش‌آموز استثنایی مشغول تحصیل در مراکز عادی از خدمات ویژه و کمکی این سازمان بهره‌مند می‌شوند. 
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، اجرای طرح‌های شناسایی و گزینش کودکان و دانش‌آموزان استثنایی کشور، تهیه و تنظیم طرح های توسعه کمی و کیفی آموزش و پرورش کودکان و دانش‌آموزان استثنایی، تهیه کتب درسی و برنامه آموزشی و درسی خاص مناسب با توانایی‌های ذهنی و جسمی گروه‌های مختلف کودکان و دانش‌آموزان استنثایی را از وظایف این سازمان دانست.
وی گفت: سه عنصر صداقت، صمیمت و صراحت در آموزش به دانش‌آموزان استثنایی ضروری است و بینش و نگرش معلمان در تربیت و آموزش و پرورش دانش‌آموزان نقش مهمی دارد.
هژبری با اشاره به سختی تدریس در آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: صبر در آموزش و پرورش و به ویژه در حوزه استثنایی نقش مهمی دارد و معلمان این حوزه، باید با دانش‌آموزان به شکیبایی رفتار کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول