اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همایش مدیران مدارس استثنایی در میناب برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش مدیران مدارس استثنایی استان هرمزگان در میناب برگزار شد.

همایش مدیران مدارس استثنایی در میناب برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، رئیس آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان شامگاه دوشنبه با ارائه گزارشی از مدارس استثنایی اظهار کرد: کودکان و افراد معلول همانند دیگر افراد جامعه باید از همه امکانات استفاده کنند.
محمد بارانی افزود: آنان حق تنفس در فضای جامعه و عرصه‌های متفاوت را دارند و بهره‌مندی از تعلیم و تربیت نیز از دیگر حقوق آنان است.
فرماندار میناب نیز در ادامه گفت: در عرصه تعلیم و تربیت اگر هدف فراموش شود مسیر خدمت نیز به دنبال آن فراموش و منحرف می‌شود.
مسعود قانعی‌فرد افزود: رسالتی که امروز بر دوش معلمان و اساتید فرهنگی قرار دارد بسیار خطیر و از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است.
وی انسان‌سازی و تلاش برای رسیدن به قرب الهی را مهم‌ترین وظیفه معلمان خواند و عنوان کرد: همانگونه که رسالت پیامبران و ائمه اطهار (ع) در راستای انسان‌سازی تعریف شده نقش معلمی در جامعه نیز همانند انبیا الهی است چون که معلمی شغل انبیاست.
فرماندار میناب اظهار کرد: معلمان و فعالان عرصه تعلیم و تربیت باید توجه داشته باشند که مضاف بر وظیفه قانونی و کاری یک وظیفه شرعی نیز بر عهده دارند.
قانعی‌فرد در ادامه با اشاره به اهمیت کار در آموزش و پرورش استثنایی از بروز خلاقیت‌ها و استعدادهای دانش‌آموزان استثنایی یاد کرد و افزود: دادن اعتماد به نفس به دانش‌آموزان به همراه استفاده از مشارکت اولیا و خانواده‌ها می‌تواند از بچه‌های استثنایی نیروهایی کارآمد در تمام زمینه‌ها برای جامعه بسازد.
فرماندار میناب با بیان اینکه کمبود جسمی عیب و نقص نیست، افزود: زیباترین کمبودها کمبود جسمی است و مردم باید بدانند معلول واقعی کسانی هستند که خداوند فکر، توان، اراده و ظرفیت‌ها را در اختیار آنان قرار داده ولی از آنها استفاده نمی‌کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول