اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد:

تحصیل 2400 دانش‌آموز استثنایی در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از تحصیل دو هزار و 400 دانش‌آموز استثنایی در این استان خبر داد.

تحصیل 2400 دانش‌آموز استثنایی در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ایوب نجف‌زاده بعد از ظهر امروز در جمع مسئولان اداره‌های آموزش و پرورش و مدیران مدارس استثنایی گیلان اظهار داشت: افزایش کیفیت آموزش برای افراد کم‌توان ذهنی، ناشنوا، نابینا و معلول با استفاده از برنامه‌های مناسب با قابلیت‌ها و توانایی‌های آنها و شناسایی توانایی‌های جسمانی و روانی دانش‌آموزان برای ایجاد بستر شکوفایی استعدادهای آنها ضروری است. 
وی افزود: هنرنمایی‌های مختلف دانش‌آموزان استثنایی نشانه فعالیت خوب، هماهنگ و منسجم مسئولان آموزش و پرورش استثنایی گیلان است.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: دانش‌آموزان استثنایی باید تلاش بیشتری داشته باشند تا هر چه سریع‌تر ثابت کنند که وضعیت استثنایی آنها محدودیت نیست بلکه توانمندی‌هایی را در آنها به بار می‌آورد. 
وی آموزش و پرورش دانش‌آموزان استثنایی را در مقایسه با دیگر دانش‌آموزان دشوارتر دانست و تصریح کرد: معلمان آموزش و پرورش استثنایی به عنوان یک هنرمند که تمام وجودش وقف خدمت به هم‌نوع است از رتبه ممتازی در نزد خداوند متعال برخوردارند. 
این مسئول با بیان اینکه انجام امور بر طبق اندیشه یک خلاقیت است، افزود: دانش‌آموزان مصداق بارزی از انسان‌های خلاق جامعه هستند که با وجود ویژگی‌های منحصر به‌فرد و پرورش این استعدادها به اهداف والای تعلیم و تربیت می‌رسند.
نجف‌زاده با بیان اینکه برطرف کردن مشکلات یک نیاز است و این نیاز باید با تفکر صورت پذیرد، ابراز داشت: هنر یکی از راه‌های رسیدن به اهداف عالی و تربیت استعدادهای بالقوه در نسل جوان است و دانش‌آموزان متفکر و اندیشمند با استفاده از فرهنگ و هنر به این زیبایی و کمال دست می‌یابند. 
وی  خاطرنشان کرد: سیاست وزارت آموزش و پرورش با تأسی از دیدگاه مسئولان و اهداف عالیه نظام اسلامی این است که کسی نباید در جامعه به لحاظ تحصیل و علم اندوزی محروم شود.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نظام مقدس جمهوری اسلامی را برخاسته از آموزه‌های دینی بیان داشت و افزود: همه باید در این نظام از امکانات آموزشی و پرورشی برخوردار شوند.
وی اذعان داشت: دانش‌آموزان استثنایی باید طبق هنر گام بردارند و خداوند بر مبنای هنر همه چیز را به انسان داده است. 
این مسئول با بیان اینکه آموزش در کنار پرورش مشکلات را برطرف می‌کند، اظهار داشت: هر دوی این موارد جزو ضروریات نظام تعلیم و تربیت هستند. 
نجف‌زاده اظهار داشت: معلم عاشق است و نور علم و معرفت را در فضای انسانیت می‌پراکند و جهل و ظلمت را می‌زداید و در وصف جایگاه و منزلت او همین کافی است که پیامبر بزرگ اسلام(ص) هدف از بعثت خود را معلمی می‌داند. 
وی خواستار اختصاص اعتبار برای احداث مجتمع فرهنگی دانش‌آموزان استثنایی گیلان شد و افزود: ساخت این واحد در پارک فرهنگیان گیلان که در دستور احداث قرار دارد، ضروری است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول