اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش استثنایی گیلان خبر داد:

فعالیت 47 مدرسه استثنایی در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش استثنایی گیلان گفت: 47 مدرسه استثنایی با 800 نفر فرهنگی شاغل در گیلان فعال هستند.

فعالیت 47 مدرسه استثنایی در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسماعیل بشارتی مقدم عصر امروز در جمع مسئولان اداره‌های آموزش و پرورش و مدیران مدرسه‌های استثنایی گیلان اظهار داشت: جامعه باید نسبت به پذیرش دانش‌آموزان کم توان ذهنی به درک بالا برسد و برای رشد تحصیلی و اجتماعی آنها تلاش کند. 
وی آموزش و پرورش را از ارکان مهم و اساسی در توسعه کشور دانست و افزود: کانون مدرسه مانند خانه باید برای دانش‌آموزان گرم و جذاب باشد و مدرسه به صورتی آماده شود که دانش‌آموزان آن را دوست داشته باشند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی گیلان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان استثنایی از حساسیت بالایی نسبت به دیگر دانش‌آموزان برخوردارند، تصریح کرد: نقش معلمان و مربیان بسیار مهم و اثرگذار است.
بشارتی مقدم ارتباط نزدیک خانواده با معلمان را نقش کلیدی در ارتقای اهداف تعلیم و تربیت خواند و متذکر شد: خانواده و معلم باید باهم هماهنگ باشند تا دانش‌آموزان دچار دوگانگی نشوند. 
این مسئول با بیان اینکه خدمت در آموزش و پرورش استثنایی قداست ویژه دارد، گفت: ملاک و هدف خدمت در این سیستم باید رضایت خداوند باشد. 
وی جذب نیروی انسانی کارآمد و تخصصی در آموزش و پرورش استثنایی را بسیار مهم دانست و ابراز داشت: بیش از 60 معلم در سال تحصیلی جدید به آموزش و پرورش استثنایی اضافه شده است. 
به گفته بشارتی مقدم، تلاش در آموزش و پرورش استثنایی نیازمند عشق، دلسوزی و شفقت است و هر کس بخواهد در این حوزه موفق عمل کند باید از چارچوب صرف اداری فراتر رفته و خود را فدای هدف کند. 
وی با بیان اینکه فعالیت‌‌های آموزشی در گیلان با اولویت برنامه‌های پرورشی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ فعالیت‌های مناسبی در زمینه‌های آموزشی، پرورشی و توانبخشی دانش‌آموزان استثنایی در حال انجام ‌است. 
رئیس آموزش و پرورش استثنایی گیلان با بیان اینکه معلولیت به هیچ عنوان محدودیت نیست، افزود: آموزش دانش‌آموزان استثنایی امکانات و دوره‌های ویژه را می‌طلبد. 
وی استثنایی را واژه‌ای جامع و کلی ذکر کرد و بیان داشت: معنای دقیق استثنایی شامل تمام انسان‌ها می‌شود زیرا خلقت انسان از دیدگاه الهی ویژه و استثنایی است. 
بشارتی‌مقدم با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی به معنای جداسازی و انتقال کودک از مدرسه عادی به مدرسه استثنایی نیست، اذعان داشت: آموزش استثنایی برنامه‌ای تنظیم شده طبق ارزیابی‌های مستمر و جامع برای کودک از تولد تا پایان زندگی همراه با خانواده، مدرسه و اجتماع است.  
انتهای پیام/ ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول