اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی سمنان خبر داد:

افزایش سالانه 1400 هکتار به وسعت باغ‏های سمنان

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت: به طور متوسط سالانه یک هزار و 400 هکتار به وسعت باغ‏های این استان افزوده می‌شود.

افزایش سالانه 1400 هکتار به وسعت باغ‏های سمنان
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از سازمان جهادکشاورزی استان سمنان، لطف‏الله رضایی ‌افزود: بر‌اساس برآوردهای انجام شده باید در طول برنامه پنجم توسعه، 7 هزار و 200 هکتار به باغ‏های استان سمنان اضافه شود که در سفر سوم هیئت دولت و با توجه به پیشنهادهای ارائه شده، مقرر شد تا مساحت باغ‏های استان سمنان تا 15 هزار هکتار افزایش یابد.
وی گفت: توسعه باغ‏های این استان با اجرای طرح‏های توسعه از محل اعتبارات عمرانی استانی و ملی، جایگزینی باغ‏های قدیمی درجه سه، طرح طوبی، استفاده از نهال یارانه‌ای و توسعه باغ‏های شخصی انجام می‏شود.
وی با اشاره به مطالعات اولیه طرح افزایش مساحت باغ‏ها در استان سمنان خاطرنشان کرد: قرار است در مطالعات مکان‏یابی در مرحله دوم در سه طرح، توسعه باغ‏ها در اراضی شیبدار و نیمه دیم، تغییر الگوی کشت از محصولات زراعی به باغی برای بهره‏برداری بهینه از آب انجام شود.
رضایی ادامه داد: برای انجام این طرح حدود 450 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که بخشی از آن از محل تسهیلات بانکی کم‏بهره، بخشی از محل یارانه نهال استاندارد و اعتبارات تملک دارایی و نیز سهم آورده متقاضیان تامین می‏شود.
مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه تنوع شرایط اقلیمی باعث تولید بیش از 30 گونه محصولات باغی در استان شده است، افزود: بیشتر محصولات تولیدی از کیفیت مطلوب برای صادرات برخوردار است.
وی گفت: انگور، سیب، زردآلو، گلابی، به، گیلاس در شاهرود، پسته، گردو ،بادام، زردآلو در دامغان، انار، زیتون، انجیر در شهرستان سمنان، گردو، بادام، آلو در مهدیشهر و نیز زیتون، انار، گوجه سبز، خیار و انجیر در گرمسار از مهم‏ترین این محصولات هستند.
استان سمنان دارای قریب 200 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و تولید سالانه بیش از یک میلیون و 300 هزار تن انواع محصولات است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول