اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور شهردار تبریز انجام گرفت:

کلنگ‌زنی یادمان شمس تبریزی در باغ خاطره‌ها

خبرگزاری فارس: با حضور شهردار تبریز، اعضای شورای اسلامی شهر و جمع کثیری از شهروندان تبریزی کلنگ احداث یادمان حضرت شمس تبریزی در باغ گلستان، باغ خاطره‌ها به زمین زده شد.

کلنگ‌زنی یادمان شمس تبریزی در باغ خاطره‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، یادمان شمس تبریزی در حالی در باغ گلستان به عنوان مقبره‌العرفای تبریز به زمین زده شد که از دو سال قبل بحث احداث این یادمان از سوی شهرداری تبریز و با مشارکت بخش خصوصی مطرح و طی چند نوبت فراخوان طراحی این یادمان نیز برگزار شده بود.
در آیین کلنگ‌زنی یادمان شمس تبریزی علی مدبر شهردار منطقه تاریخی فرهنگی تبریز طی سخنانی تلاش برای احیای هویت تاریخی و فرهنگی تبریز و نیز توجه جدی به مفاخر، ابنیه و آثار تاریخی شهر به ویژه در محدوده مرکزی را اولویت و دغدغه اصلی این شهرداری برشمرد.
 وی افزود: در کنار این هدف، شهرداری منطقه هشت تبریز نسبت به خرید و مرمت خانه‌های قدیمی موجود در محدوده مرکزی شهر را در دستور کار قرار داده و در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم را برای مرمت و بازسازی خانه «علی مسیو» از سرداران مشروطه و «ارفع الملک» نخستین شهردار تاریخ تبریز انجام داده است. 
مدبر در بخش دیگری از سخنان خود تلاش برای رسیدگی جدی به بازار تاریخی تبریز و نیز اجرای طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی در این محدوده را از دیگر اولویت‌های منطقه هشت برشمرد.
وی گفت: در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی، طی ماه‌های اخیر اقدام به انتشار و توزیع گسترده نشریه ویژه بازار تبریز شده که این اقدام فرهنگی مورد استقبال اصناف و بازاریان قرار گرفته است.
مدبر در خاتمه از برنامه‌ریزی این منطقه برای توسعه آموزش‌های شهروندی در سطح منطقه خبر داد.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول