اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد:

تولید سالانه بیش از 1000 تن عناب از باغات خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تولید سالانه یک‌هزار و 702 تن عناب از سطح باغات خراسان جنوبی خبر داد.

تولید سالانه بیش از 1000 تن عناب از باغات خراسان جنوبی
غلامرضا هادربادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با بیان اینکه سطح زیر کشت عناب در کشور یک‌هزار و 234 هکتار است، اظهار داشت: استان خراسان جنوبی با یک‌هزار و 167 هکتار 98 درصد سطح زیر کشت کشور را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه میزان تولید عناب در استان یک‌هزار و 702 تن است، تصریح کرد: این میزان تولید عناب در استان 98 درصد تولید عناب در کشور است.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه 8 هزار و 900 خانوار بهره‌بردار وابسته به عناب در استان وجود دارد، ادامه داد: این موضوع جایگاه مهم این محصول استراتژیک را در اشتغال و اقتصاد کشاورزی استان بیش از پیش برجسته می‌کند.
هادربادی افزود: عناب یکی از محصولات مهم و استراتژیک باغبانی خراسان جنوبی است که از جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد کشاورزی استان برخوردار است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: در ایران کاشت عناب در استان‌های خراسان‌جنوبی، اصفهان، گلستان، مازندران، فارس، یزد، همدان و قزوین وجود داشته که خراسان جنوبی 98 درصد سطح و تولید مقام نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.
هادربادی گفت: عناب جزو درختان مقاومی است که قابلیت رشد در زمین‌های کم آب و با کیفیت پایین را دارا بوده و در طی دوران خشکسالی و پدیده سرمازدگی از معدود گیاهانی است که خسارت بسیار اندکی را متحمل می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 2.5 میلیون تن تولید عناب در کشورهای چین و هند اعلام شده، ادامه داد: این میزان تولید عناب از سطحی حدود یک میلیون هکتار بدست می‌آید.
هادربادی اظهار داشت: عناب گیاهی مقاوم به خشکی، شوری، نوسانات دما، آفات و بیماری‌ها بوده و در طی دوران خشکسالی کمترین خسارت را در مقابله با سایر محصولات متحمل می‌شود به همین سبب به عنوان یکی از محورهای توسعه باغات در الگوی کشت استان مدنظر است.
وی با اشاره به صادرات این محصول افزود: به سبب عدم شناخت کشورها از این محصول تاکنون صادراتی صورت نگرفته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصفیه خون، آرامش بخش بودن، خاصیت ضد سرطانی و ضد بیماری‌های تنفسی، تقویت عضلات، جلوگیری از بروز مشکلات قلبی را از خواص محصول عناب برشمرد.
هادربادی استفاده از چوب درخت عناب به دلیل محکمی و زیبایی در منبت کاری، خراطی و ساخت وسایل تزیینی و همچنین به دلیل داشتن برگ‌های شفاف و براق و میوه‌های زیبا در استفاده از این درخت در فضاهای سبز را از کابردهای درخت عناب عنوان کرد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول