اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط یک عضو شورا در قائمشهر مطرح شد؛

افزایش آمار سرقت در روستاها / خوابیدن مردم در باغات مرکبات

خبرگزاری فارس: یکی از اعضای شورای روستایی روستای تالارپشت علیای شهرستان قائمشهر گفت: آمار سرقت در روستاها بالا رفته است و مردم از ترس سرقت مرکبات خود، در باغ‌های خود می‌خوابند.

افزایش آمار سرقت در روستاها / خوابیدن مردم در باغات مرکبات
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، پیش از ظهر امروز در نشست دهیاران و اعضای شورای روستایی شهرستان قائمشهر به سئوال برخی دهیاران و اعضای شورای روستایی شهرستان قائمشهر توسط معاون فرماندار قائمشهر پاسخ داده شد.
مهدوی عضو شورای محل تالار پشت علیای قائمشهر گفت: آمار سرقت در روستاها به ویژه باغات مرکبات بالا رفته و نصف مردم روستای ما در باغات خود می‌خوابند.
علی‌نژاد در پاسخ گفت: در جلسه پیشگیری از سرقت مطرح و پیگیری می‌شود، برخی شوراها نظر دادند، مردم فکر می‌کنند آمار دقیق شاید به نفع آنان نباشد برای اقناع تفکر این اشخاص چه راهکاری پیشنهاد می‌کنید.
 
*نشست هماهنگی سرشماری
معاون فرماندار قائمشهر همچنین در این نشست که با محوریت سرشماری نفوس و مسکن برگزار شد، گفت: شوراها و دهیاران باید نقاط ضعف و قدرت روستای خود را شناسایی کرده و با آمارگیران همکاری کنند، اینکه ممکن است فردی فکر کند با ارائه دقیق آمار خانواده و توانمندی خود ممکن است یارانه‌اش قطع شود، توسط دهیاران و شوراها به آنان تفهیم شود که این طرح برای توزیع عادلانه بهداشت، تسهیلات و هزینه‌های جاری و عمومی است و اینکه دولت می‌خواهد هزینه‌های سنگین شهرها را به سوی روستاها سوق دهد.
وی طرح سرشماری نفوس و مسکن سال 90 را طرحی مهم خواند و هم‌اندیشی و همکاری همه نهادها و ادارات شهرستان قائمشهر را در اجرای مطلوب طرح خواستار شد.
علی‌نژاد با اشاره به دهه کرامت، انسان را صاحب عقل سرخ دانست و تصریح کرد: به خاطر وجود هوای نفس در انسان، عقل بشر باید با عبور از ظلمات به روشنایی برسد که این طی طریق به عقل سرخ تشبیه شده است.
وی با اشاره به نقش دهیاران و شوراها به عنوان نهادهای قانونی و حلقه اتصال بین مردم و حاکمیت خاطرنشان کرد: اگر مسئولیتی برعهده شما نهاده شده حتما خیر و مصلحت خداوند بوده یا اجداد شما بانی عمل نکویی بوده‌اند که شما امروز لیاقت خدمت به مردم را به دست آورده اید.
علی‌نژاد افزود: شهرستان قائمشهر در همه جنبه‌های مشارکت با حاکمیت از شهرهای نخست استان مازندران است و تاکنون در همه عرصه‌ها خوش درخشیده و اینک در اجرای این طرح ملی و بزرگ نیز به بهترین نحو عمل می‌کند.
معاون فرماندار قائمشهر با تاکید برایجاد بستر مناسب از سوی دهیاران و شوراهای روستا برای آمارگیرانی که به روستاهای شهرستان قائمشهر اعزام می‌شوند، گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور در روز 2 آبان ماه جاری به مدت‌ 21 روز تا 22 آبان در شهرستان قائمشهر نیز اجرا می‌شود.
علی‌نژاد از دهیاران و شوراها خواست تا در تفهیم ارائه صحیح آمار از سوی مردم به آمارگیران و مجریان طرح کوشا باشند چرا که کسب صحیح اطلاعات اشخاص در تدوین برنامه‌های آینده نقش موثری ایفا می‌کند.
وی با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته جلوتر و عمیق‌تر از ما به اجرای این طرح پرداخته‌اند، افزود: ایران در حال گذر و تغییر در وجه‌های گوناگون است و با وجود هزینه‌های دشمن در عقب ماندگی کشور، برنامه‌ریزی درست مسئولان و همکاری مردم معادلات آنان را به هم می‌ریزد.
وی خاطرنشان کرد: شهرستان قائمشهر بیشترین سردار شهید را در استان مازندران دارد و در همه برنامه‌های توسعه‌ای دولت برای قائمشهر رتبه اول تا سوم را در نظر می‌گیرند.
علی‌نژاد با تاکید بر اینکه این طرح متعلق به نظام است، تصریح کرد: داشتن برنامه و آمار درست کمک بزرگی برای دولتمردان است تا با ارزیابی و کنترل، هدایت و توزیع عادلانه منابع برای همه اقشار جامعه را کاربردی و اساسی به منصه عمل برسانند.
وی افزود: کسانی که تاکنون در سایت طرح ثبت نام کردند و بعد از آزمون پذیرفته شدند در کلاس‌های آموزشی طرح شرکت می‌کنند.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول