اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه کرامت صورت گرفت؛

بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به 9 روستای سبزوار

خبرگزاری فارس: همزمان با ایام دهه کرامت مراسم افتتاح و بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به 9 روستای بخش مرکزی سبزوار با حضور فرماندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به 9 روستای سبزوار
به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، مهدی قانعی، سرپرست اداره گاز شهرستان سبزوار در این مراسم اظهار داشت: هزینه پروژه مبلغ 35 میلیارد ریال است که در این پروژه تعداد 1141علمک گاز و 41 کیلومتر شبکه فولادی و 73 کیلومتر شبکه تغذیه از نوع پلی‌اتیلن اجرا شده است.
قانعی افزود: این پروژه شامل یک ایستگاه CGS با 10 هزار مترمکعب در ساعت و دو ایستگاه شهری TBS با 5 هزار مترمکعب در ساعت است که یکی در روستای هاشم آباد و دیگری در روستای زیدآباد احداث شده است.
وی ادامه داد: با اتمام این پروژه تعداد یک‌هزار و 500 خانوار با جمعیتی بالغ بر 6 هزار نفر از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه با این 9 روستا، حدود 20 روستای شهرستان سبزوار از نعمت گاز برخوردارند، تصریح کرد: حدود 29 روستا از این شهرستان در حال گازرسانی است که با تصویب بودجه تا آخر سال جاری توانایی گاز رسانی به 33 روستای دیگر را خواهیم داشت.
فرماندار شهرستان سبزوار نیز در این مراسم امسال را سال نهضت گازرسانی به روستاهای و شهرهای تابعه سبزوار نامید و گفت: تا یکسال و نیم قبل تنها هفت روستای این شهرستان از نعمت گاز برخوردار بودند که این تعداد تا پایان سال جاری به بیش از 60 روستا افزایش می‌یابد.
قاسم شعبانی عطار افزود: قرار بود پروژه بهره‌برداری از گاز رسانی روستاهای بخش مرکزی در هفته دولت انجام بگیرد که به خاطر مشکلی که در اجرای پروژه پیش آمده بود دراین ایام دهه کرامت صورت گرفت.
وی با اشاره به اینکه مشکل گاز یکی از مشکلات مهم روستاهای بخش مرکزی بود، اظهار داشت: محور اصلی خط انتقال گاز سبزوار از این محور صورت می‌گیرد و مردم روستای رباط سرپوش شاهد گازرسانی به سبزوار بودند اما از این نعمت برخوردار نبودند که به همت مسئولان استان و شهرستان مردم این روستاها هم از نعمت گاز برخوردار شدند.
وی تصریح کرد: روستاهای آزاد منجیر، رباط سرپوش، زعفرانیه، نزل آباد، صالح آباد، علی آباد کال خونی، هاشم آباد، جلین و نزل آباد 9 روستایی است که از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.
محمدرضا محسنی‌ثانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: پروژه گازرسانی به بخش مرکزی سبزوار از ابتدای سال 89 آغاز شده است.
وی افزود: در گذشته شهرستان سبزوار در انتها و آخرین رده گازرسانی استان قرار داشت و اکنون به بالای جدول رسیده‌ایم.
وی اظهار داشت: بخش مرکزی سبزوار حدود 42 روستای بالای 20 خانوار دارد که 9 روستای آن قبلا گاز دار شدند و 9 روستای دیگر نیز اکنون گازدار شدند و بقیه روستاها تا پایان سال گازرسانی می‌شوند.
نماینده مردم سبزوار، خوشاب، جوین و جغتای تصریح کرد: 20 روستا در جوین، 18 روستا در جغتای و 10 روستا در خوشاب در حال گازرسانی است که در مجموع بیش از 100 روستا از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.
محسنی ثانی با بیان اینکه در اجرای طرح هادی از معدل استانی بالاتر هستیم، اظهار داشت: بیشترین دغدغه اصلی ما بحث اشتغال جوانان است.
محسنی ثانی ادامه داد: امیدواریم با سرمایه‌گذاری و تسهیلات یک سری فعالیت‌های تولیدی در روستاها انجام گیرد تا دیگر جوانان روستاها برای اشتغال به سبزوار یا سایر شهرستان‌ها نقل مکان نکنند.
وی خاطرنشان کرد: در این پروژه یک‌هزار و 500 انشعاب گاز با 35 میلیارد ریال هزینه شده است که برای هر انشعاب بیش از 2 میلیون تومان سرمایه‌گذاری شده است.
وی با بیان اینکه امسال اعتبارات راه‌ها در مجموع استان کم شده است، افزود: مشکل جاده در روستاهای محور زعفرانیه را پیگیری و حل خواهیم کرد.
علی بروغنی دیگر نماینده مردم سبزوار در این مراسم گفت: قبل از هدفمند کردن یارانه ها، گاز به عنوان یک خدمت و رفاه می دانستیم اما بعد از هدفمند کردن یارانه‌ها گازرسانی را یک امر حیاتی، ضروری و اقتصادی می دانیم.
وی گازرسانی به روستاها را یک امر ضروری دانست و افزود: اگر گاز حداکثر تا یکسال به روستاها و کارگاه‌های اقتصادی نرسد مشکلاتی به وجود می‌آید که قابل حل نیست.
وی به مشکلات روستای رباط سرپوش اشاره کرد و اظهار داشت: مدرسه ابتدایی این روستا که فرسوده است برای حل مشکل به طرح بازسازی آموزش و پرورش سبزوار مطرح خواهیم کرد.
بروغنی ادامه داد: در تمام روستاهای بالای 50 خانوار عملیات راه روستایی باید صورت گیرد و با کمک مردم و مسئولین مشکل جاده نیز حل می‌شود.
وی به قانون افزایش حریم روستاها اشاره کرد و تصریح کرد: قانون جدید افزایش حریم روستاها به شوراها و دهیاری‌ها ابلاغ شده است که کار کارشناسی را انجام می‌دهند.
دهیار روستای رباط سرپوش سبزوار نیز در این مراسم اجرای طرح هادی از سال 88 و اجرای گازرسانی به 9 روستا را از جمله کارهای مهم این بخش دانست.
محمدعلی رباط سرپوشی به مشکلات این روستا اشاره کرد و افزود: فضای آموزشی روستا از سال 1317 و فرسوده و قدیمی است و مشکلاتی برای دانش آموزان به همراه دارد.
وی نداشتن پزشک ثابت، نامناسب بودن وضع جاده‌ها و کافی‌نبودن اعتبارات با توجه به نیاز روستا را از جمله مشکلات این روستا عنوان کرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول