اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی دانشگاه مازندران خبر داد:

تحصیل 230 هزار نفر در دانشگاه‌های مازندران

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دانشگاه مازندران گفت: هم‌اکنون در استان مازندران بیش از 120مرکز آموزش عالی وجود دارد که در آنها چیزی حدود 230هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

تحصیل 230 هزار نفر در دانشگاه‌های مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، دومین روز گردهمایی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه مازندران ظهر امروز با حضور دختران ورودی جدید در رشته‌های مختلف و جمعی از مسئولان این دانشگاه و روسای دانشکده‌ها در سالن حضرت قائم (عج) واقع در پردیس بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان مازندران در شهرستان بابلسر برگزار شد.
معاون آموزشی دانشگاه مازندران در این گردهمایی با تبریک ورود دانشجویان جدید به دانشگاه مازندران گفت: حدود 60 درصد از دانشجویان دانشگاه از افراد بومی استان هستند.
رحمت‌الله عباس‌نژاد خطاب به دانشجویانی که بومی استان نیستند، گفت: توصیه می‌کنم این فرصت را غنیمت دانسته و از شهرهای مختلف استان دیدن کنند و این استان را در زمینه‌های فرهنگی، مذهبی و سیاسی کاملا بشناسید.
معاون آموزشی دانشگاه مازندران با اشاره به اهدای 10 هزار و 400 شهید در دوران دفاع مقدس توسط مردم مازندران گفت: استان مازندران نقطه آغاز حکومت شیعی در کشور است و دیلمیان که موسس نخستین حکومت شیعی هستند در مازندران می‌زیستند و حکومت خود را از اینجا بنا نهادند.
عباس‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه مازندران به عنوان دانشگاه مادر استان شناخته می‌شود، گفت: هم‌اکنون در استان مازندران بیش از 120مرکز آموزش عالی وجود دارد که در آنها چیزی حدود 230هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند.
وی خاطرنشان کرد: سهم استان مازندران از کل دانشجویان دانشگاه‌های دولتی کشور چیزی در حدود 10درصد کل دانشجویان این دانشگاه‌ها‌ست که در این میان سهم دانشگاه مازندران از این 10 درصد چیزی بیش از 50 درصد دانشجویان دانشگاه‌های دولتی استان است و به همین دلیل دانشگاه مازندران به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان شناخته شده است.
معاون آموزشی دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه دانشگاه مازندران دانشگاهی جامع است، گفت: دانشگاه‌های کشاورزی وعلوم طبیعی ساری و همچنین نوشیروانی بابل که دانشگاه‌های صرفا تخصصی هستند در گذشته‌ای نه چندان دور جزء دانشکده‌های دانشگاه مازندران بودند که پس از تفکیک آنها از دانشگاه مازندران در سال‌های اخیر، به عنوان دانشگاه‌های مستقل شناخته ‌شدند.
وی اظهار داشت: هم‌اکنون 40 رشته گرایش در مقطع کارشناسی، 40 رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد و همچنین 20 رشته گرایش در مقطع دکتری دانشگاه مازندران وجود دارد که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با توجه به سند آمایش آموزش عالی استان بتوانیم این آمار را در آینده افزایش دهیم.
عباس‌نژاد در پایان با اشاره به اینکه بستر دانشگاه مازندران برای کارهای فرهنگی بسیار باز است، گفت: دانشجویان باید با مطالعه قوانین آموزشی در پیروی از این قوانین کوشا باشند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول