اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشجویی واحد رشت خبر داد:

اسکان 536 دانشجوی غیر بومی در خوابگاه رشت

خبرگزاری فارس: معاون دانشجویی واحد رشت گفت: در حال حاضر 536 دانشجوی غیر بومی در دو خوابگاه واحد رشت اسکان یافتند.

اسکان 536 دانشجوی غیر بومی در خوابگاه رشت
به گزارش خبر گزاری فارس از رشت، علیرضا علمیه عصر امروز در دیدار با دانشجویان جدیدالورود مهر 90 با تشریح بخش‌های مختلف معاونت دانشجویی اظهار داشت: اسکان دانشجویان دختر غیر بومی متقاضی خوابگاه طبق آیین‌نامه و مقرارت ویژه سازمان مرکزی صورت می‌گیرد.
وی افزود: در حال حاضر در دو خوابگاه دخترانه کوثر و دهکده واحد رشت 536 دانشجوی غیر بومی اسکان دارند.
علمیه، مرکز مشاوره درمانی، مشاوره تحصیلی، روان‌شناختی، بخش‌های فرهنگی و ستاد شاهد را از جمله بخش‌های زیر نظر معاونت دانشجویی عنوان داشت و گفت: کمیته انضباطی در دو بخش برای رسیدگی به تخلفات آموزشی دانشجویان (امتحانات) و بررسی مشکلات اخلاقی آنها در زمینه پوشش و رعایت حجاب و عفاف فعالیت می‌کند.
معاون دانشجویی واحد رشت، دانشگاه را محیطی علمی و فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: دانشجویان موظف به رعایت مقررات در این زمینه هستند.
وی نقل و انتقالات دانشجویی را از دیگر بخش‌های مربوط به معاونت دانشجویی برشمرد و یادآور شد: نقل و انتقالات دانشجویی اغلب از طریق سایت و طبق درخواست دانشجو و شرایط خاص و عادی به صورت دائم یا مهمان صورت می‌گیرد.
علمیه با اشاره به امور مشمولان به عنوان یکی دیگر از بخش‌های معاونت دانشجویی ابراز داشت: این بخش مربوط به درخواست ترخیص از خدمت برای پذیرفته شدگان در آزمون حین خدمت سربازی و مراتب فراغت از تحصیل دانشجوی مشمول به نظام وظیفه است.
وی از عضویت بیش از 700 دانشجوی شاهد و ایثارگر در ستاد شاهد و عضویت بالغ بر یک‌هزار دانشجوی عضو کانون دانشجویی هلال احمر واحد رشت خبر داد و افزود: انجام امور مربوط به کار دانشجویی، اداره فارغ‌التحصیلان، اداره تربیت بدنی نیز از دیگر بخش‌های معاونت دانشجویی است.
معاون دانشجویی واحد رشت از آغاز مسابقات ورزشی منطقه‌ای در آبان امسال خبر داد و متذکر شد: دانشجویان با شرکت در رشته‌های مختلف ورزشی می‌توانند در تقویت تیم‌های دانشگاهی سهیم باشند.
مسئول تشکل بسیج دانشجویی واحد رشت نیز در این همایش با تشریح فعالیت بسیج دانشجویی و ساماندهی دانشجویان عضو بسیج اظهار داشت: بسیج دانشجویی واحد رشت در دو سال اخیر بزرگ‌ترین کاروان راهیان نور را به مناطق جنوب کشور اعزام کرده است.
حمید رضا محمدی با بیان اینکه کاروان راهیان نور واحد رشت جزو دو کاروان بزرگ کشور بوده است، افزود: سال گذشته 730 دانشجو از واحد رشت در کاروان راهیان نور شرکت داشتند.
وی با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی دانشجویی تصریح کرد: هدف از این اردوها خدمت رسانی به مناطق محروم است.
محمدی با تصریح بر اینکه تابستان امسال تعداد 30 نفر از دانشجویان واحد رشت در این اردوها شرکت داشتند، اذعان داشت: تعداد 7 پایگاه بسیج دانشجویی با 16 کانون در واحد رشت فعالیت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: خط مشی بسیج دانشجویی تاکید بر ولایت‌مداری و تحقق منویات مقام معظم رهبری در دانشگاه‌هاست.
این مسئول یادآور شد: در حال حاضر بالغ بر 700 هزار دانشجوی خواهر و برادر بسیجی در بیش از 2 هزار و 600 دفتر دانشجویی در سطح کشور عضو هستند.
شهریار تقی‌زاده دبیر کانون دانشجویی هلال احمر واحد رشت نیز در این همایش با تشریح اهداف هلال احمر دانشگاه، از آموزش رایگان کمک‌های اولیه به دانشجویان جدیدالورود در واحد رشت خبر داد و اظهار داشت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که امکان وقوع حدود 30 نوع بلایای طبیعی در آن وجود دارد و فراگیری کمک‌های اولیه در هر خانواده‌ای ضرورت دارد.
به گفته وی وجود یک امدادگر در هر خانواده الزامی است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول