اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفترتبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

‌80 درصد پایان‌نامه‌های دانشجویی ‌قابل بهره‌برداری است

خبرگزاری فارس: رئیس دفترتبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خواستار توجه به پایان نامه‌های دانشجویی شد و گفت: اگر به پایان‌نامه‌های دانشجویی توجه شایانی شود مشاهده خواهد شد 80 درصد از آنان آثار تولیدی و قابل چاپ خواهد بود.

‌80 درصد پایان‌نامه‌های دانشجویی ‌قابل بهره‌برداری است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ حجت‌الاسلام احمد واعظی ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان دانشگاه باقرالعلوم و موسسه آموزشی حوزوی امام رضا(ع) که در سالن اجتماعات دانشگاه باقر العلوم برگزار شد، با اشاره به روند روبه رشد این دانشگاه در ابعاد گوناگون اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم به اهداف کلان برای فلسفه وجودی تاسیس این دانشگاه برسیم.
وی افزود: امروز اگر موفقیتی در این دانشگاه دیده می‌شود مرهون زحمات اساتید و مدیران است که شواهد و نمونه‌های موجود گویای این مطلب است.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: وظیفه عمومی افراد به ویژه دلسوزان ایجاب می‌کند نسبت به امور اجتماعی حساس باشند و اگر نما به سامانی و آسیب در سطح جامعه مشاهده می‌شود نسبت به آن احساس مسئولیت کنند.
وی احساس مسئولیت نسبت به وظایف را تنها منحصر به دانشجویان و دانشگاهیان ندانست و بیان کرد: حوزه علمیه و طلاب نیز در این زمینه مسئولیت سنگینی دارند.
واعظی تصریح کرد: کسانی ‌که بعد اخلاقی و ایمانی متوجه وضعیت آنها است باید بدانند خطرات جدی جامعه ما را تهدید می‌کند و امروز فشار بر روی مباحث اخلاقی دینی بیشتر از سایر موارد است.
وی به ایجاد رشته‌های جدید در دانشگاه باقرالعلوم اشاره و ابراز کرد: مدیریت‌هایی که در رشته علوم سیاسی مشاهده می‌شود نشاندهنده سمت و سو گرفتن رشته‌ها به سوی تخصصی شدن است.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: آنچه آموزش را با خطر مواجه می‌کند روزمرگی در امور تحصیلی است که با نیازسنجی باید چرخه آموزش را به حرکت در آوریم و نسبت به دغدغه‌های آموزشی اندیشه‌ای عمیق داشته باشیم چراکه با نیازسنجی خلأهای نظام آموزشی یافت می‌شود و می‌توان در تخصصی کردن رشته‌های گوناگون و تدوین برنامه‌های جدید اهتمام داشت.
وی از جمله اهداف دانشگاه باقرالعلوم را اهتمام بر روی سطوح تکمیلی عنوان و ابراز کرد: در سطوح بالا که دروس با پژوهش همراه است می‌تواند تدوین پایان‌نامه فرصتی مغتنم برای دانشجویان و دانشگاه باشد.
واعظی ادامه داد: سالانه 100 تا 150پایان‌نامه توسط دانشجویان تدوین می‌شود که گروه‌های علمی باید با دقت و حوصله نسبت به  تکمیل آن کوشا باشند و اساتید راهنما با احساس مسئولیت پایان‌نامه را مطالعه و به جلو هدایت کنند.
وی ادامه داد: اگر به پایان‌نامه‌های دانشجویی توجه شایانی شود خواهیم دید 80 درصد آنها آثار تولیدی و قابل چاپ خواهد بود که در این زمینه دستگاه آموزشی باید بیش از پیش تلاش کند.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تعداد دانشجویانی که در سراسر کشور در رشته علوم انسانی تحصیل می‌کنند را بالای یک میلیون نفر عنوان کرد و گفت: امروز آسیب فراوانی در این زمینه مشاهده می‌شود که با نگاه به تولیدات متوجه می‌شویم از این همه نیروی انسانی خروجی قابل توجهی در دست نیست.
واعظی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کناره‌گیری رئیس دانشگاه باقرالعلوم از سمت خود گفت: مدیران باید به مسئولیت‌ها و مقام‌ها با عنوان بار مسئولیت بنگرند و در زمان واگذاری آن به دیگری دچار تغییرات درونی نشوند چراکه اگر کسی هر چند مقامی کوچک داشته باشد و هنگام واگذاری آن به دیگری دچار تحول درونی شود باید از آخرت خود بترسد.
وی ادامه داد: اگر این حوزه امروز بسیار درخشنده و بالنده رو به کمال بوده به دلیل معنویات و اخلاق است که اگر روزی این نکات کمرنگ شود باید به آن روز تاسف خورد.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان کرد: ما باید پاسدار اخلاق و معنویت‌ها باشیم و نسبت به همه کسانی ‌که بار مسئولیتی بر دوش دارند، احساس تعهد کرده  و آنان را در امر خدمت‌رسانی یاری کنیم.
وی کمک به مدیری که برای خدمت به جامعه تلاش فراوان کرده و در این راه گام‌های بلندی بر می‌دارد را کمک به اسلام دانست و گفت: هنگامی که ما با اخلاص و ایثارگری در این راه گام برداریم خداوند به عنوان مشتری دائم این خدمات را باقیمت مناسبی خریداری می‌کند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول