اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گچساران:

نماز در مدارس نهادینه شود

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران در آیین نواختن زنگ نماز در مدارس این شهرستان گفت: آموزش و پرورش و همه نهادهای مرتبط با موضوع نماز به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که این فریضه مهم در مدارس نهادینه شود.

نماز در مدارس نهادینه شود
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید اکبر علیزاده صبح امروز در جلسه ستاد اقامه نماز گچساران اظهار داشت: حالات مختلف در نماز خواندن انرژی‌های منفی و معیوب را به انرژی‌های روحانی و مثبت تبدیل می‌کند.
وی با تأکید بر برپایی فریضه نماز در مدارس بیان داشت: در میان واجبات و فرایض ما مسلمانان، مهم‌ترین و با فضیلت‌ترین عمل نماز است.
وی ابراز داشت: با کمی تفکر و دقت پیرامون آیات و روایات مربوط به نماز و شواهد موجود، به درجه اهمیت این فریضه حتی در میدان جنگ می‌توان دست یافت.
فرماندار گچساران نماز را عامل مؤثری برای گریز انسان از توحش، راهیابی به زندگی انسانی و خدایی و حیات طیبه، تخلق به اخلاق کریمه، دوری از رذایل اخلاقی و رهایی از یأس و افسردگی عنوان کرد.
علیزاده نماز را عامل مهارکننده‌ در برابر اعمال نکوهش شده دانست و تصریح کرد: حقیقت نماز در سایه ولایت اهل بیت (ع) بوده و در این صورت نماز بال و پر خود را برای شیفتگان وصل الهی می‌گشاید.
وی افزود: هر کس به حقیقت نماز متمسک شود، هیچ‌گاه از سایه ولایت الهی بیرون نمی‌رود و در سایه شیاطین و ارتکاب فحشا و منکر قرار نمی‌گیرد.
عالی‌ترین مقام اجرایی گچساران ابراز داشت: نماز خط مقدم جبهه جهاد اکبر می‌باشد و جنگ و جهاد فی سبیل‌الله در جبهه جهاد اصغر عنوان شده‌اند.
علیزاده یادآور شد: نماز از اعمال مشترک میان تمامی ادیان و آخرین وصیت پیامبران بوده و آنچنان مورد تأکید قرار گرفته که تارک نماز آن کافر خوانده شده است.
وی نماز را یکی از اساسی‌ترین ارکان حیات عنوان کرد و آن‌را مطلق و زینت بخش شخصیت و منش مؤمنان و زمینه‌ساز تمدن، فرهنگ، زندگی و تحرک جوامع انسانی دانست.
علیزاده تأکید کرد: اگر چه نماز دارای اهمیت فراوان است، اما برگزار کردن نماز به جماعت اهمیت بیشتری دارد، زیرا نماز جماعت نمادی با ارزش از جامعه مطلوب اسلامی است که عناصری مانند رهبری، اتحاد و نظم را در بر می‌گیرد.
فرماندار گچساران از مسئولان آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و مدیران و رؤسای نهادها و دستگاه‌های اجرایی گچساران خواست تا برنامه‌ریزی منظمی برای برگزاری نماز جماعت در مدارس و در ادارات داشته باشند.
علیزاده با تأکید بر اختصاص زمانی از اوقات شرعی به زنگ نماز و برپایی نماز جماعت از مدیران مدارس و مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا حضوری فعال در نماز جماعت داشته باشند تا دانش‌آموزان و سایر کارمندان نیز برای شرکت در این فریضه مهم ترغیب شوند.
فرماندار گچساران وجود روحانی در مدارس را بسیار مهم و اثر گذار عنوان کرد و از آموزش و پرورش خواست با همکاری و هماهنگی حوزه علمیه و سازمان تبلیغات نسبت به این موضوع برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را انجام دهند.
علیزاده ادامه داد: به‌منظور تشویق و ترغیب و اهمیت اجرای نماز جماعت در مدارس، مسئولان ادارات و نهادهای گچساران هر هفته یک‌بار با هماهنگی ستاد اقامه نماز به مدارس سرکشی و در نماز جماعت مدارس شرکت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: به‌ منظور پیگیری برگزاری نماز جماعت در روستاهای گچساران، بخشداری مرکزی جلسه‌ای را با حضور دهیاران و شوراهای سلامی روستاها برگزار کند تا در صورت وجود مشکل در روستاها، تمهیدات لازم اندیشیده شود.
فرماندار گچساران از صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد خواست تا برنامه‌ریزی بهتری را برای اجرای برنامه‌های خود داشته باشد و با مراجعه به نماز جماعت مدارس گچساران برنامه‌ای تهیه و از آن مرکز پخش کنند.

* برپایی نماز جماعت، ادارات و مدارس را بیمه ‌می‌کند
دبیر ستاد اقامه نماز گچساران نیز در این جلسه بیان داشت: والدین نقش به‌سزایی در تربیت و آشنا کردن فرزندان با آداب و فرایض دینی و اسلامی و اقامه نماز دارند.
سید فاضل رضایی با اشاره به وظایف امام جماعت هر مسجد گفت: امام جماعت هر مسجد، مدیر آن مسجد محسوب می‌شود و همه امور مسجد مانند هیئت امنای مسجد و چگونگی اقامه اذان بر عهده امام جماعت است و می‌تواند نقش به‌سزایی در جذب مردم به مسجد داشته باشد.
وی گفت: زمانی که در مدارس نماز جماعت برپا می‌شود، احترام به مدیر و روحانی و سایر کادر مدرسه در دانش آموز نهادینه می‌شود و اینجاست که دانش‌آموز معنای جمله " مدرسه خانه دوم ماست "را درک می‌کند.
رضایی تأکید کرد: همه مسئولان باید به این یقین برسند که برپایی نماز، ادارات و مدارس ما را بیمه می‌کند.
این مسئول اذعان داشت: اگر مساجد فعال نباشند و نتوانند جوانان را جذب کنند، مجالس لهو و لعب فعال و جوانان به بیراهه می‌روند.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول