اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشتی خبر داد:

اختصاص 5.5 میلیارد تومان به فعالیت‌های نماز در دشتی

خبرگزاری فارس: فرماندار دشتی گفت: در سال جاری مبلغ ۵ میلیارد و 500 میلیون تومان به نماز، مساجد و برنامه‌های دینی شهرستان اختصاص یافته است.

اختصاص 5.5 میلیارد تومان به فعالیت‌های نماز در دشتی
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، سید علی هاشمی شنبه شب در همایش اجلاس سراسری نماز اظهار داشت: شهرستان دشتی افتخار دارد که 214 شهید را تقدیم به نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.
فرمانداردشتی ضمن تبریک دهه کرامت یادآورشد: نخستین شهیدی که در استان بوشهر تقدیم به انقلاب شد شهید ابوتراب عاشوری از شهرستان دشتی است و شهدای که هیمنه استکبار جهانی را در خلیج‌فارس در هم شکست شهیدان مهدی و توسلی از افتخارات شهرستان هستند.
وی ادامه داد: سردار شهید میربهزاد شهریاری از جوانترین نمایندگان مجلس شورای اسلامی افتخار این شهرستان است و شهید فراسوی مرزها شهیدی که در ترویج دین و معارف اهل بیت و پیام‌رسان انقلاب اسلامی کشورمان بود شهید ابراهیمی از اهالی دشتی است.
هامشی خاطر نشان کرد: شهرستان دشتی دارای 34 آزاده قهرمان و بالغ بر 540 نفر جانباز است و دارای علمای فرزانه‌ و بنامی نیز است که اخیرا ارتحال آیت الله میرزا احمد دشتی نجفی استان بوشهر را عزادار کرد و در جوار کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) در دل خاک آرمید.
وی افزود: این شهرستان دارای نویسندگان، شاعران، محققین و اندیشمندان بنام بوده و هست که به وجودشان افتخار می‌کنیم و بر خود می‌بالیم.
هاشمی خاطر نشان کرد: در دشتی 140 مسجد فعال وجود دارد و از تمام این عزیزان در این همایش دعوت گرفته‌ایم تا از مقام، جایگاه و نقش سترگ آن‌ها ادای احترام کنیم.
هاشمی نقش بانیان را مهم دانست و افزود: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند هر کسی در این دنیا مسجدی بسازد خداوند در بهشت برای او خانه‌ای می‌سازد.
وی نقش ائمه جماعات را در مساجد و محافل دینی را مهم ارزیابی دانست و گفت: امروز صوت اذان موذنین کمر دشمنان اسلام را شکسته است.
هاشمی یادآورشد: شهرستان دشتی یکی از 40 شهر انتخاب شده تذکر لسانی در کشور است که فعالیت‌های مختلفی در شهرستان با مدیریت امام جمعه خورموج دراین راستا صورت گرفته است.
نماینده ارشد دولت دهم در دشتی یادآورشد: در سال جاری مبلغ ۵ میلیارد و 500 میلیون تومان به نماز، مساجد و کارهای دینی شهرستان اختصاص یافته است.
وی گفت: بنا داریم امسال برج اذان را در شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی احداث کنیم و این نیازمند حمایت مسئولان استانی و شهرستانی است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول