اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان:

اقامه نماز جماعت مدارس اصفهان با مشارکت 850 روحانی

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان از برگزاری نماز جماعت توسط یک هزار و 850 روحانی در مدارس استان اصفهان خبر داد.

اقامه نماز جماعت مدارس اصفهان با مشارکت 850 روحانی
به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، رضا جدیدی ظهر امروز در نخستین ستاد اقامه نماز شهرستان گلپایگان اظهار داشت: اجلاس سراسری اقامه نماز 20 و 21 مهرماه سال جاری در بوشهر برگزار می‌شود.
وی افزود: یک هزار و 850 امام جماعت در مدارس استان اصفهان نماز جماعت برگزار می‌کنند و نماز جماعت در همه ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها استان اصفهان برپا می‌شود.
دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان با اشاره به وظایف امام جماعت هر مسجد گفت: امام جماعت هر مسجد، مدیر آن مسجد محسوب می‌شود و همه امور مسجد مانند هیئت امنای مسجد و چگونگی اقامه اذان بر عهده امام جماعت است و می‌تواند نقش به‌سزایی در جذب مردم به مسجد داشته باشد.
وی تصریح کرد: امسال 200 نمازخانه در مدارس اصفهان به بهره‌برداری رسید.  
جدیدی در ادامه به نقش خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: والدین نقش به سزایی در تربیت و آشنا کردن فرزندان با آداب و فرایض دینی و اسلامی و اقامه نماز دارند.  
وی اظهار داشت: دبیران ستاد اقامه نماز احتیاج به کمک‌های فکری و معنوی دارند و امید است اعضای ستاد اقامه نماز در این راه همراهی لازم را انجام دهند.
 
برای ترغیب جوانان به نماز به یک جو عشق نیاز داریم
در ادامه امام جمعه گلپایگان بیان داشت: مسئله نماز با مسائل مالی و اعتباری درست نمی‌شود و برای تشویق و ترغیب جوانان به نماز به عشق نیاز داریم.
حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا اسماعیلی تصریح کرد: مردم گلپایگان، مردمی دینی و ولایت‌مدار هستند و فقط برای محقق شدن اهداف ستاد اقامه نماز به هنر برنامه‌ریزی احتیاج داریم.
وی گفت: زمانی که در مدارس نماز جماعت برپا می‌شود، احترام به مدیر و روحانی و سایر کادر مدرسه در دانش آموز نهادینه می‌شود و اینجاست که دانش‌آموز معنای جمله «مدرسه خانه دوم ماست» را درک می‌کند.
امام جمعه گلپایگان تاکید کرد: اگر روحانی و امام جماعت با دانش‌آموزان انس بگیرند، خانواده‌ها نیز با عشق و علاقه به امر اقامه نماز در مدارس کمک می‌کنند و مدرسه‌ها را در این امر مهم یاری می‌رسانند.
وی بیان داشت: هنر این است که با دست خالی و بدون پشتوانه مالی به انجام کاری اقدام کنیم بقیه کارها با توکل به خدا انجام می‌شود.
اسماعیلی ادامه داد: ما باید به این یقین برسیم که نماز در ادارات و مدارس ما را بیمه می‌کند، اگر مساجد فعال نباشند و نتوانند جوانان را جذب کنند، مجالس لهو و لعب فعال و جوانان به بیراهه می‌روند.  
در ادامه فرماندار گلپایگان بیان داشت: برای کمک به ستاد اقامه نماز از محل بودجه مازاد شهرستانی مبلغی برای تأمین اعتبار این ستاد در نظر گرفته شود.
حسین صمدانی ادامه داد: اداره تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان، نهایت همکاری را در اعزام روحانیان به سطح مدارس شهرستان داشته باشد.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول