اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان:

بودجه ستاد اقامه نماز کم و عملکردمان بالاست

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: در مقابل بودجه‌های میلیاردی برخی از دستگاه‌ها، بودجه ستاد اقامه نماز بسیار کم و عملکرد ما در مقایسه با سایر دستگاه‌ها بسیار بالاست.

بودجه ستاد اقامه نماز کم و عملکردمان بالاست
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی‌حلم پیش از ظهر امروز در نشست خبری ستاد اقامه نماز اظهار کرد: اگر مسئولان به دنبال ایجاد سلامت و رفع مشکلات اجتماعی جامعه هستند باید مقوله نماز را مورد توجه قرار داده و اقامه نماز را تعمیم و تحقق بخشند.
وی افزود: مسئولان نباید راه را گم کرده و اصل را فدای فرعیات کنند چرا که ما هرچه داریم از نماز است و شهدای ما به دلیل نمازشان بود که مقام بالای قرب الهی را کسب کردند.
رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان خاطرنشان کرد: جشنواره اقامه نماز برگزار شد و ما به تعهدات خود عمل کردیم تا جایی که سطح علمی آثار ارائه شده در جشنواره و حضور مردم بی‌نظیر بود.
وی اعتبار هزینه شده در جشنواره اقامه نماز را 45 میلیون تومان عنوان و بیان کرد: ما توانستیم در طول برگزاری جشنواره 24 میلیون تومان نیز صرفه‌جویی کنیم و در تلاش هستیم تا برگزاری جشنواره را دوسالانه کنیم چرا که به دلیل ازدیاد حجم آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره امکان برگزاری سالانه جشنواره امکان‌پذیر نیست.
حسنی‌حلم آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره را 450 اثر بیان کرد و گفت: در طول برگزاری جشنواره با کاستی‌هایی نیز مواجه بودیم که امید می‌رود طی جشنواره آتی جبران شده و بتوانیم با تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف گام‌های مؤثری را در این خصوص برداریم.
وی تصریح کرد: مهم‌ترین برنامه‌ ستاد اقامه نماز در سال جاری ارتقای فرهنگ دینی جامعه در راستای درونی کردن فرهنگ کتابخوانی عمومی است که در این خصوص 7 هزار کتاب درباره عبادت امام‌رضا(ع) چاپ و توزیع شده است.
رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان عنوان کرد: همچنین با توجه به بازگشایی مدارس، نشست‌هایی به منظور رفع ‌ابهام و پاسخگویی به شبهات حوزه دینی و خصوصاً مسائل مربوط به دانش‌آموران و خانواده‌ها با همکاری و نظارت اداره کل آموزش و پرورش برگزار می‌شود که تاکنون استقبال خوبی در این خصوص انجام شده است.
وی افزود: نظارت و ارزیابی اقامه نماز دستگاه‌های اداری استان بر عهده ستاد اقامه نماز است و در این خصوص از اداراتی که دارای عملکرد مطلوبی هستند تقدیر و به سایر ادارات دارای عملکرد پایین تذکرات لازم داده می‌شود.
حسنی‌حلم  اظهار کرد: در مقابل بودجه‌های میلیاردی برخی از دستگاه‌ها، بودجه ستاد اقامه نماز بسیار کم و عملکرد ما در مقایسه با سایر دستگاه‌ها بسیار بالاست.
وی بیان کرد: در حال حاضر 470 روحانی در مدارس اقامه نماز دارند و هر ساله نیز شاهد بازسازی، تعمیر و تجهیز 20 درصدی نمازخانه‌های مدارس هستیم.
وی در پایان گفت: از نظر کمی در ادارات کمبود روحانی نداریم و در تلاش هستیم تا با دانشگاه‌ها نیز ارتباط تنگاتنگی برقرار کرده و در صورت تمایل دانشگاه‌ها اقدام به برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ با حضور کارشناس ستاد اقامه نماز کنیم که این امر در سال‌های گذشته انجام گرفته و در سال جاری نیز در دست پیگیری است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول