اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودسر:

اقامه نماز در مدارس جدی گرفته شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه رودسر گفت: اقامه نماز جماعت در مدارس جدی گرفته شود و نوجوانان در منزل و مدرسه با نماز آشنا شوند.

اقامه نماز در مدارس جدی گرفته شود
به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حجت‌الاسلام محمدحسین تقی‌زاده امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر به بازگشایی مدارس اشاره کرد و اظهار داشت: مدیران و خانواده‌ها نوجوانان را در منزل و مدرسه با نماز آشنا کنند.
وی با تاکید بر اقامه نماز جماعت در مدارس، افزود: نماز انسان را در مقابل حوادث بیرونی و آسیب‌های فرهنگی بیمه می‌کند.
تقی‌زاده با اشاره به انفاق در اسلام، بیان داشت: اسلام با مطرح کردن موضوع‌های مهم و ضروری سلامت جامعه را در نظر گرفته است.
وی قرض‌الحسنه، خمس، زکات، صدقه، انفاق و صرف مال در امور خیر را در سلامت جامعه تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: اسلام معاملات ربوی، رشوه و کسب مال از راه حرام را منع کرده تا از انباشت ثروت توسط گروه خاصی جلوگیری شده و به اقشار کم درآمد کمک شود.
امام جمعه رودسر انفاق را سبب جلوگیری از اختلاف طبقاتی عنوان کرد و گفت: پیامبر (ص) انفاق مال در نداری را از حقیقت ایمان بیان فرمودند.
تقی‌زاده با بیان اینکه امام صادق (ع) انفاق مال در نداری را نشانه انسان‌های بهشتی نامیدند، بیان داشت: برگزاری جشن عاطفه‌ها و جمع‌آوری کمک برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) قابل تقدیر است.
وی به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و یاد و خاطره فلاحی، فکوری، نامجو و جهان‌آرا سرداران شهید سانحه هوایی ارتش در سال 1360 را گرامیداشت.
امام جمعه رودسر همچنین با اشاره به سالروز شهادت متفکر و اندیشمند اسلامی حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد، خاطرنشان کرد: این خطیب توانا به دست منافقین کوردل ترور شد و به شهادت رسید.
تقی‌زاده حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد را چهره مهم علمی و انقلابی مشهد در دوران انقلاب توصیف کرد و متذکر شد: ایشان همواره در کنار مقام معظم رهبری به روشنگری و بیداری مردم به‌ویژه نسل جوان می‌پرداخت.
این مسئول در ادامه آیت‌الله محمدی گیلانی را از افتخارهای رودسر معرفی کرد و متذکر شد: آیت‌الله محمدی گیلانی الگوی شایسته‌ای برای قضات در اجرای عدالت اسلامی شمرده می‌شود.
امام جمعه رودسر از آیت‌الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان، استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در برگزاری نکوداشت مقام شامخ آیت‌الله محمدی گیلانی قدردانی کرد و اذعان داشت: آیت‌الله محمدی گیلانی از اجرای عدالت نسبت به بستگان نزدیک خود دریغ نکرده و افتخار بزرگی برای دستگاه قضایی و جامعه روحانیت محسوب می‌شود.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول