اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی سومین مدرسه تخصصی حقوق خبر داد:

بررسی حقوق کودکان در مدرسه بین المللی حقوق

خبرگزاری فارس: دبیر علمی سومین مدرسه تخصصی حقوق گفت: راهکارهای حمایت از کودکان و ارتقای حقوق آنان با همکاری سازمان یونیسف ایران در سومین مدرسه بین المللی حقوق به بررسی گذاشته می‌شود.

بررسی حقوق کودکان در مدرسه بین المللی حقوق
محمدمهدی مقدادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: کودکان از جمله الطاف خداوند هستند که برای ادامه نسل بشریت بر روی زمین به انسان ها اعطا می‌کند ولی متاسفانه برخی از خانواده‌ها قدر این لطف الهی را نمی‌دانند و در اقدامی غیر انسانی به آزار کودکان دست می‌زنند.
وی با بیان اینکه مسلمانان باید نسبت به دفاع حقوق از دست رفته کودکان اهتمام داشته باشند، تصریح کرد: روایات فراوانی از ائمه اطهار (ع) به دست ما رسیده و در آن حمایت و احترام به کودکان توصیه شده است که توجه به این موضوع باید موجب شود بیش از پیش به این مهم توجه شود.
رئیس کلینیک حقوقی دانشگاه مفید قم ادامه داد: در این راستا کلینیک حقوقی دانشگاه مفید تلاش کرده در کنار رسیدگی و پاسخگویی به مشکلات حقوقی مردم به صورت رایگان و آموزش فنی دانشجویان با مباحث حقوقی به تاسیس مدرسه تابستانی حقوق با مباحث روز دنیا بپردازد.
وی با تا کید بر اینکه مدرسه حقوق در سه سال متوالی با استقبال دانشجویان و فارغ التحصیلان حقوق برگزار شده است، عنوان کرد: این مدرسه تخصصی همه ساله در فصل تابستان برگزار می‌شد ولی امسال به دلیل تقارن نیمی از تابستان با ماه مبارک رمضان و تاخیر سفر اساتید خارجی برای شرکت در سومین مدرسه بین‌المللی حقوق، زمان برگزاری آن تا فصل پاییز به تعویق افتاد.
مقدادی ابراز کرد: در دو سال متوالی موضوع مورد بحث مدرسه تخصصی حقوق، به کودکان و حقوق آنان اختصاص دارد و از اساتید برجسته‌ای چون جرج ارمان مدیر موسسه کمک به کودکان آلمان، دیوید مک کوئید از دانشگاه انجمن حمایت آلمان و پروفسور میزان الرحمن از بنگلادش بهره برده خواهد شد.
وی زبان تدریس در این مدرسه را فارسی عنوان کرد و گفت: اساتید خارجی به زبان انگلیسی صحبت خواهند کرد که امکان ترجمه همزمان برای شرکت‌کنندگان در این دوره از مدرسه تخصصی حقوق فراهم شده است.
دبیر علمی سومین مدرسه بین‌المللی تخصصی حقوق اضافه کرد: این مدرسه از 25 تا 27 آبان ماه با هشت نشست تخصصی در پروسه زمانی صبح و بعد از ظهر به مدت 36 ساعت به صورت کارگاهی راه‌های مختلف رسیدگی به حقوق کودک را بررسی می‌کند.
وی موضوعات مورد بحث این مدرسه را کودکان فراموش شده، کودکان قربانی خشونت، کودکان بزه دیده و بزهکار، وکالت برای کودکان، بهره‌کشی از کودکان و قاچاق کودکان عنوان کرد.
مقدادی خاطرنشان کرد: آخرین فرصت برای ثبت‌نام در سومین مدرسه بین‌المللی حقوق پایان مهر ماه است و علاقه‌مندان به شرکت در این مباحث می‌توانند در کلینیک حقوقی دانشگاه مفید برای ثبت‌نام حضور یافته و یا به آدرس www.lcmu.ir مراجعه کنند.
وی عنوان کرد: در پایان به شرکت‌کنندگان این مدرسه گواهینامه معتبر به زبان فارسی و انگلیسی اعطا می‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول