اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی بهزیستی استان اردبیل:

اردبیل 130 مهد کودک روستایی دارد

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی بهزیستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 130 مهد کودک روستایی در استان اردبیل فعال است و به مردم مناطق مختلف ارائه خدمات می‌کند.

اردبیل 130 مهد کودک روستایی دارد
مهدی عبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در استان اردبیل در مجموع 230 مهد کودک فعال وجود دارد که بیش از 8 هزار و 500 کودک در آنها جذب شده و مشغول فعالیت و اجرای برنامه‌های مختلف هستند.
وی با یادآوری اینکه برنامه‌های روز کودک در اکثر این مهدها با تدارک برنامه‌های متنوع گرامی داشته شد، خاطرنشان کرد: در کنار این اقدامات بحث غربالگری کودکان پیش‌دبستانی را به همراه غربالگری نوزادان سه ماهه و بعد از آن در بخش شنوایی و بینایی را داریم.
این مسئول بیان داشت: 95 درصد از جمعیت نوزادان متولد شده با مراجعه به مراکز تعیین شده در غربالگری شنوایی شرکت کرده و درصد پایینی از معلولیت‌ها را در این زمینه شاهد هستیم.
معاون اجتماعی بهزیستی استان اردبیل با اشاره به اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم در مهدهای کودک‌ با هدف معاینه کودکان از لحاظ سلامت بینایی بیان داشت: از آبان ماه اجرای این طرح با همکاری و مشارکت آموزش و پرورش  و دیگر دستگاه‌های اجرایی آغاز می‌شود.
عبادی اجرای این طرح‌ها را با هدف پیشگیری از آسیب‌ها در کاهش معلولیت‌ها بسیار موثر اعلام کرد و افزود: با توجه به اعلام رسمی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل شاخص‌های سلامت در این استان رشد روز افزون پیدا کرده است به طوری که مراجعات کمتر نیز نشان دهنده ارتقای شاخص‌های سلامت و بهبود وضعیت درمانی و بهداشتی است.
این مسئول در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در کنار این مباحث ما بحث مشاوره‌های دوران کودکی و تربیت آنها را از سوی خانواده‌ها جدی گرفته‌ایم به طوری که مراکز مختلف بهزیستی امروز آماده ارائه مشاوره‌های مختلف در زمینه‌های نحوه رفتار، تربیت و کنترل برخی آسیب‌های دوران کودکی و حتی نوجوانی و جوانی هستند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون اجتماعی بهزیستی استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: بهزیستی تلاش می‌کند با توجه به تغییر نگرش تربیتی و رشد کودکان نگاه فرزند پروری مثبت را با هدف کاهش اختلالات روانی در دستور کار قرار دهد چرا که به طور معمول 20 درصد کودکان در دنیا به اختلالات روانی دچار می‌شوند که به نظر می‌رسد با ورود عالمانه به دنیای کودکان می‌توان این اختلالات و ناهنجاری‌ها را به حداقل رساند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول