اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی ‌جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان:

تاسیس سینمای کودک درخواست خود ما بود

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان گفت: تاسیس سینمای کودک درخواست خود اصفهان بود نه شرطی که از طرف سینمایی فارابی گذاشته شود.

تاسیس سینمای کودک درخواست خود ما بود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مجتبی شهیدی ظهر امروز در نشست خبری که در دبیرخانه جشنواره واقع در موزه معاصر استان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: استان اصفهان در طول مدت برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان و پس از آن به مرکز تولید فیلم‌های کودک در ایران تبدیل می‌شود.
وی با اشاره به همدلی و هماهنگی که بین مسئولان استان اصفهان وجود دارد، افزود: فرهنگ والای مردم و مسئولان در استان اصفهان یکی از بزرگ‌ترین عوامل تشویق من پذیرش برای جشنواره فیلم کودک و نوجوان شد.
مدیر اجرایی بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان با بیان یک گزارش کلی از بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان بیان داشت: افتتاحیه جشنواره کودک در 23 آبان ماه سال جاری و هم‌زمان با عید غدیرخم در سالن گل نرگس و پررنگ نشان دادن هفته ولایت و ارج نهادن به عید غدیر آغاز می‌‌شود.
وی اضافه کرد: فیلم‌های آماده برای بیست‌ و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان حدود 18 فیلم سینمایی 90 دقیقه‌ای است که برای نخستین بار این حجم تولید در سینمای ایران از تولیدات داخلی شرکت دارند.
شهیدی از فیلم‌های خارجی22 فیلم را در حال آنالیز و بررسی دانست و تاکید کرد: تمام فیلم‌ها در سالن‌های سینمایی اصفهان مانند قدس، فرشچیان، سپاهان، ایران، خانواده، سالن فرهنگسرای خورشید سالن‌هایی که زیر نظر شهرداری، استانداری و آموزش و پرورش هستند اکران می‌شود.
 
*امسال نمایش فیلم مختص به کودکان است
وی با اشاره به اینکه جشنواره فیلم کودک و نوجوان در سال‌های گذشته مسائل جنبی و حاشیه آن بیشتر مطرح بود، ادامه داد: در بیست‌ و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان به خود فیلم‌های کودک توجه بیشتری می‌شود و مسائل حاشیه و جنبی هم برای نشاط همگانی قرار داده می‌شود.
مشاور شهرداری اصفهان سه شعار اساسی را برای بیست ‌و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان عنوان داشت: شادی و نشاط برای کودکان، امید و تعالی برای نوجوانان و وفاق و همدلی برای خانواده‌ها است.
وی مخاطب اصلی جشنواره فیلم کودک و نوجوان را کودکان دانست و تصریح کرد: به منظور آشنایی بیشتر کودکان با جشنواره محل اصلی را در مدارس قرار داده که با همکاری آموزش و پرورش و برنامه‌های فوق برنامه‌ای در مدت برگزاری جشنواره در مدارس اجرا شود.
شهیدی با بیان اینکه برای مشارکت بیشتر کودکان در جشنواره فیلم کودک و نوجوان 30 نفر از دانش‌آموزان به عنوان داور جشنواره به کار گرفته می‌شوند، بیان داشت: پنج نفر از دانش آموزان مسلط به زبان انگلیسی نیز پس از گذراندن مصاحبه و امتحان در حال آموزش نزد استادان هستند.
وی با اشاره به اینکه 70 مهمان خارجی از30 کشور مختلف جهان در بیست‌وپنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان شرکت دارند، گفت: کشورهای فرانسه، آلمان، پرتغال، استرالیا، اندونزی، پاکستان، تاجیکستان، کلمبیا، جمهوری چک، اکراین و بنگلادش و غیره حضور دارند.
 
*سینمای کودک و نوجوان در اصفهان راه‌اندازی می‌شود
مدیر اجرایی بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اظهار داشت: پوشش خبری را در سطح شبکه‌های مختلف برون مرزی سیما مثل سحر و جام جم یک، دو و سه داریم.
وی اضافه کرد: در جریان بازدید مدیر شبکه دو سیما از اصفهان علاوه بر پوشش مستقیم خبری از تمام برنامه‌ها از برنامه‌های جنبی مثل اجرای عمو پورنگ و فیتیله در بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان که در مراسم افتتاحیه از شبکه دو سیما داده شده است.
شهیدی با اشاره به دو محور اساسی در تفاهمنامه تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین موارد عنوان شده در قرارداد این است که در اصفهان سینمای کودک و نوجوان مستقل راه‌اندازی شود، تا مسائل تربیتی کودکان از سینماهای بزرگسالان تأثیر نپذیرد.
وی با تاکید بر تاسیس سینمای کودک را برای نخستین بار در ایران و در اصفهان ادامه داد: برای جشنواره امسال در اصفهان سه گزینه از سینماها انتخاب و کارشناسی شده که تا دو روز آینده این سینماها اعلام می‌شود.
مدیر اجرایی بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان  اشاره به اینکه افتتاحیه سینمای کودک هم‌زمان با روز جشنواره است، افزود: در این سینما دیگر به هیچ وجه فیلم‌های تکراری نداریم و مسائل آموزشی کودکان را داریم.
 
*دفتر دائمی جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان برپا می‌شود
وی اصفهان را مرکز تولید فیلم‌های کودک در ایران اعلام کرد و گفت: در پایان جشنواره آغاز حرکت بلند مدت ما در فیلم کودک آغاز می‌شود.
شهیدی تصریح کرد: علاوه بر اکران فیلم‌های جشنواره کلاس‌های آموزشی تهیه‌کنندگی،مستند‌سازی و نویسندگی در کار سینمایی و هنر داریم، همچنین از اساتید بزرگ عرصه سینما همچون میرباقری،سلحشور، مجیدی، فتحی برای آموزش به علاقه‌مندان اصفهانی برای سطح ارتقاء داریم.
وی با اشاره به اینکه 60 درصد از بدنه سینمای ایران را اصفهانی‌ها تشکیل می‌دهند، بیان داشت: از ظرفیت هنرمندان تهران برای ارتقای سطح فرهنگی هنری اصفهان در کنار این جشنواره باید استفاده کرد.
 مدیر اجرایی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان بردن جشنواره از اصفهان را یک سوء تفاهم و شوخی دانست و تاکید کرد: تاسیس سینمای کودک درخواست خود اصفهان بود نه شرطی که از طرف سینمایی فارابی گذاشته شود، و طبق قرارداد ما متعهد شدیم سینماهای اصفهان را در مدت پنج سال سرو سامان بگیرد.
وی با بیان اینکه سینماهای اصفهان از لحاظ فنی اوضاع بسیار بدی دارد را قبول داریم ادامه داد: عدم وجود یک سینمای استاندارد در استان اصفهان باعث شده است تعهد کنیم در عرض 5 سال سینماهای اصفهان را بازسازی کنیم.
شهیدی درباره قرارداد چهار میلیاردی گفت: قرارداد 4 میلیاردی جشنواره صحت ندارد مضاف بر اینکه کارهای فرهنگی سنگین و پر هزینه است و اگر میلیاردها هزینه شود کم است.
با توجه به حواشی جشنواره در سال‌‌های گذشته شهیدی بیان داشت: رعایت شئونات اسلامی و پرهیز از بی‌بندوباری دغدغه‌های خود جشنواره هم است و ملزم به رعایت کامل آن هستیم.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول