اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از جشنواره "یک هفته با کانون" در کرمان گزارش می‌دهد:

روزهای شاد کودکانه در کرمان

خبرگزاری فارس: برگزاری جشنواره "یک هفته با کانون" در محل پارک شورای شهر کرمان فضایی آکنده از شادی و نشاط را برای کودکان و نوجوانان ایجاد کرده است.

روزهای شاد کودکانه در کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، برگزاری جشنواره یک هفته با کانون در محل پارک شورای شهر کرمان فضایی آکنده از شادی و نشاط را برای کودکان و نوجوانان ایجاد کرده است، کودکان و نوجوانان کرمانی با حضور در این جشنواره علاوه بر آشنایی با فعالیت‌های کانون‌ به تماشای فیلم و تئاترهای عروسکی و کاغذی می‌نشینند و در کنار عروسک غول‌پیکر مبارک عکس یادگاری می‌گیرند.
 
*‌ جشنواره کانون و ایجاد سرگرمی برای بچه‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مربیان کانون با شور و شوق فراوان با مخاطبان برخورد می‌کنند و آنها را به غرفه‌ها دعوت می‌کنند.
غرفه نجوم جشنواره "یک هفته با کانون کرمان" یکی از غرفه‌هایی است که طرفداران بسیاری را در بین مخاطبان کانون به ویژه نوجوانان دارد، این غرفه با اجسام کاغذی به شکل ماه و ستاره و تعدادی کتاب مرتبط با نجوم تزئین شده است، همچنین در این غرفه آیه‌ای از قرآن در ارتباط آسمان نصب شده است.
در غرفه نجوم یکی از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با بهره‌گیری از یک دستگاه رایانه درباره علم نجوم با مخاطبان خود سخن می‌گوید.
وی درباره سیاره‌ها و ستاره‌ها توضیح می‌دهد و همچنین پرسش‌هایی را درباره نجوم مطرح می‌کند.
 
* اجرای تئاتر کاغذی «چوپان دروغگو»
غرفه تئاتر کاغذی نیز توجه بسیاری از کودکان را به خود جلب کرده است، در این غرفه یکی از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با استفاده از عروسک‌های کاغذی که بر روی نی‌های چوبی نصب شده است به بیان قصه چوپان دروغگو می‌پردازد.
فاطمه سالاری‌پور دختر 12 ساله کرمانی که در کارگاه بازی و سرگرمی جشنواره یک هفته با کانون شرکت کرده است، به خبرنگار فارس گفت: خواهرم با هم‌کلاسی‌های خود از سوی مدرسه به این جشنواره آمده بود و از این جشنواره تعریف‌های بسیاری کرد به همین علت از مادرم خواستم تا من را برای شرکت در این برنامه به پارک شورا بیاورد.
وی افزود: در کارگاه بازی و سرگرمی جشنواره یک هفته با کانون با کارهای دستی آشنا شدم.
سالاری‌پور با بیان اینکه تاکنون در کلاس‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرکت نکرده است، بیان داشت: با اطلاعاتی که در این جشنواره از کانون به دست آورده‌ام از مادرم خواستم تا من را در کلاس‌های کانون نام‌نویسی کند.
وی بخش نجوم این جشنواره را جذاب خواند و گفت: بچه‌ها با شرکت در کارگاه نجوم نکاتی را درباره این علم فرا می‌گیرند.
سالاری‌پور در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که جای خالی چه مواردی را در این جشنواره احساس کردید، تصریح کرد: جای بازی‌های فکری و ریاضی در این جشنواره خالی بود.
یک پسر هفت ساله کرمانی که به همراه مادر و خواهر خود به جشنواره یک هفته با کانون آمده است به خبرنگار فارس گفت: غرفه اسباب‌بازی‌ها از تمام غرفه‌های نمایشگاه بهتر بود.
امیرحسین روهنده با اشاره به عروسک غول‌پیکر مبارک گفت: تا کنون عروسک به این بزرگی را ندیده بودم و خیلی دوست داشتم این عروسک را از نزدیک ببینم.
وی بیان کرد: من جشن‌هایی که برای کودکان برگزار می‌شود را خیلی دوست دارم.
فائزه جباری هشت ساله که یکی از فیلم‌های به نمایش گذاشته شده در جشنواره یک هفته با کانون را مشاهده کرده است به خبرنگار فارس گفت: به همراه مادرم به پارک شورا آمده بودم که متوجه برگزاری این جشنواره شدم.
وی افزود: از غرفه‌های نقاشی و نمایش جشنواره بازدید کردم و یکی از فیلم‌های جشنواره را دیدم.
جباری با اعلام رضایت از فیلم پخش شده در جشنواره کانون بیان داشت: این جشنواره موجب شادی بچه‌ها می‌شود.
 
* عروسک 4‌ متری مبارک در جمع بچه‌های کرمان
همزمان با برگزاری جشنواره یک هفته با کانون، عروسک غول‌پیکر مبارک با چهار متر قد در جمع بچه‌های کرمانی حاضر شده است، این از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان کرمان است که بر روی یکی از درختان محل برگزاری جشنواره نصب شده است و توجه همگان را به خود جلب می‌کند، بعضی از کودکان و نوجوانان در کنار این عروسک می‌ایستند و عکس یادگاری می‌گیرند.
پدر دوقلوهایی به نام‌های حسن و حسین که در حال تماشای عروسک مبارک بود در گفت‌وگو با فارس بیان کرد: از طریق تبلیغاتی که برای جشنواره کانون شده بود، متوجه برگزاری این برنامه شدیم.
عوض فدایی با بیان اینکه پسرهایش از حضور در جشنواره یک هفته با کانون بسیار خوشحال هستند، افزود: این فضا برای بچه‌ها ایجاد سرگرمی می‌کند.
 
* بازی‌هایی را از بچه‌ها یاد می‌گیریم
شهلا عبدالله‌نژاد مربی فرهنگی مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ماهان که مسئول غرفه کارگاه بازی و سرگرمی جشنواره یک هفته با کانون است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: در این غرفه در زمینه تقویت حافظه و تمرکز کودکان و نوجوانان فعالیت‌هایی انجام می‌شود.
وی افزود: یکی از بازی‌های ارائه شده در این کارگاه با سه لیوان خوابیده بر روی میز و یک توپ انجام می‌شود.
عبدالله‌نژاد به توضیح درباره چگونگی انجام این بازی پرداخت و بیان کرد: بچه‌ها باید با فوت کردن این توپ را به داخل یکی از لیوان‌ها هدایت کنند.
وی همچنین از ارائه طناب به بچه‌های حاضر در غرفه بازی و سرگرمی خبر داد و افزود: بچه‌ها بعضی از بازی‌هایی که با طناب انجام می‌شود را از مربیان کانون فرا می‌گیرند و همچنین بعضی از بازی‌ها را هم به مربیان آموزش می‌دهند.
عبدالله‌نژاد به ساخت فرفره توسط بچه‌ها و انجام بازی علمی خطای دید در غرفه بازی و سرگرمی اشاره کرد و اذعان داشت: به بچه‌هایی که در اجرای بازی‌ها موفق هستند، کتاب اهدا می‌شود.
وی اهدای کتاب به بچه‌ها را در ترویج فرهنگ کتابخوانی مؤثر دانست.
عبدالله‌نژاد خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره یک هفته با کانون موجب آشنایی کودکان و نوجوان و والدین آنها با فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌شود.
وی بیان کرد: این جشنواره فرصت مناسبی برای شناسایی استعدادهای کودکان و نوجوانانی است که در کلاس‌های کانون شرکت نمی‌کنند.
 
* پخش زنده شعر و قصه از رادیو جشنواره
مسئول رادیو جشنواره در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: از طریق این رادیو اطلاع‌رسانی جشنواره انجام می‌شود.
طیبه شجاعی با بیان اینکه رادیو جشنواره همزمان با آغاز به کار جشنواره فعالیت خود را آغاز می‌کند، عنوان کرد: شعر و قصه به صورت زنده از رادیو جشنواره پخش می‌شود.
وی پخش موسیقی، هدایت جمعیت به سمت غرفه‌ها، مصاحبه با کودکان و نوجوانان را از دیگر بخش‌های رادیو جشنواره برشمرد.
 
* نمایش فیلم‌های منتخب کودک در سینما جشنواره
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: جشنواره یک هفته با کانون با هدف معرفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و قابلیت‌های آن به جامعه همزمان با 16 مهر ماه، جشن روز جهانی کودک در محل پارک شورا در فضایی برابر با 2 هزار مترمربع آغاز شد و تا 21 مهر ماه ادامه دارد.
مسعود گنجعلیخانی بیان کرد: همزمان با برگزاری جشنواره "یک هفته با کانون" تعدادی از فیلم‌های منتخب از بین 76 فیلم کودک و نوجوان در سالن سینمای جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.
وی افزود: فیلم‌های به نمایش گذاشته در سینما جشنواره فیلم‌های برگزیده‌ای هستند که زمان آنها کمتر از 20 دقیقه است.
گنجعلیخانی با بیان اینکه سالن سینمای جشنواره 200 نفر ظرفیت دارد، خاطرنشان کرد: این فیلم‌ها در شش نوبت صبح و عصر نمایش داده می‌شود.
 
* اهدای 7 هزار جلد کتاب به کودکان  
وی از برگزاری کارگاه‌های ادبی با حضور 25 نفر از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان کرمان در جشنواره خبر داد و بیان داشت: بازی و سرگرمی‌، سوفال، نجوم، تئاتر کاغذی، هنرها و صنایع دستی و نمایش عروسکی از دیگر بخش‌های جشنواره یک هفته با کانون در کرمان است.
گنجعلیخانی با اشاره به اینکه 23 غرفه در جشنواره یک هفته با کانون دایر شده است، عنوان کرد: یکی از این غرفه‌ها محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به مخاطبان عرضه می‌کند.
وی از حضور حدود 2 هزار دانش‌آموز در شیفت صبح جشنواره یک هفته با کانون خبر داد و افزود: درخواست‌هایی برای تمدید روزهای برگزاری این جشنواره ارائه شده است.
گنجعلیخانی تصریح کرد: در صورتی که دستگاه‌های اجرایی با کانون همکاری کنند، امکان تمدید این جشنواره وجود دارد.
وی از توزیع 7 هزار جلد کتاب کودک در جشنواره یک هفته با کانون خبر داد و گفت: این کتاب‌ها در قالب هدیه به کودکان و نوجوانان ارائه می‌شود.
گنجعلیخانی بیان داشت: جشنواره یک هفته با کانون صبح‌ها از ساعت هشت تا 12 و بعد از ظهرها از ساعت 15 تا 19 در محل پارک شورا پذیرای کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آنهاست.
به گزارش فارس، با توجه به استقبال مطلوب کودک و نوجوانان و خانواده‌های آنها از جشنواره یک هفته با کانون به نظر می‌رسد، مسئولان استان کرمان باید با حضور در این برنامه و حمایت از آن، زمینه تمدید جشنواره این برنامه را فراهم کنند.
.............................
گزارش از مهسا حقانیت
.............................
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول