اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

جشن‌های مذهبی نیازمند تعریف استانداردی مشخص هستند

خبرگزاری فارس: استاندار قم با تاکید بر لزوم آسیب‌شناسی مناسبت‌های مذهبی، به خلأ وجود یک تعریف استاندارد از مناسبت‌ها و جشن‌های مذهبی اشاره کرد و لزوم تلاش برای رفع این خلأ را ضروری دانست.

جشن‌های مذهبی نیازمند تعریف استانداردی مشخص هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد‌حسین موسی‌پور در این دیدار طی سخنانی با اشاره به نام‌گذاری دهه کرامت اظهار کرد: این حرکت مبارک از شهر مقدس قم شروع و به تدریج به کل کشور تسری یافت و امیدواریم در آینده نزدیک، جهانی و بین‌المللی شود.
وی به ویژگی‌های دهه کرامت اشاره و گفت: در طول تاریخ مردم ولایی ایران همواره عشق و اردات خاصی به اهل بیت داشته‌اند، اما وجود مضجع شریف فرزندان امام موسی کاظم(ع) در خاک مقدس این سرزمین، اهمیت ویژه ای به جشن‌های دهه کرامت بخشیده است.
استاندار قم با بیان اینکه با این همه ظرفیت فرهنگی، در صورت برنامه‌ریزی هوشمندانه و بهره گیری مناسب از این قابلیت عظیم، نباید دغدغه مشکلات فرهنگی را داشت، تصریح کرد: بی‌تردید فرهنگی که رمضان، محرم، عاشورا، ایام فاطمیه، دهه کرامت و... را دارد، فرهنگی بالنده و بیمه شده در برابر آفات و میکروب‌های فرهنگی است.
‌موسی‌پور با تاکید بر لزوم آسیب‌شناسی مناسبت‌های مذهبی، به خلأ وجود یک تعریف استاندارد از مناسبت‌ها و جشن‌های مذهبی اشاره و لزوم تلاش برای رفع این خلأ را ضروری دانست.
وی با اشاره به اینکه فقدان چنین تعریف استانداردی از مناسبت‌های مذهبی، بعضاً کار فرهنگی را به یک کار ضد فرهنگی تبدیل کرده است، افزود: این مهم باید مورد توجه متولیان و دست‌اندرکاران امور فرهنگی قرار گیرد.
استاندار قم با بیان اینکه برای تقویت و ترویج آموزه‌های دینی، باید از همه ظرفیت‌ها و ابزارهای هنری بهره گرفت، تصریح کرد: مناسبت‌های مذهبی باید محل تجلی و ظهور و بروز هنر دینی و عرصه هنر نمایی هنرمندان متعهد و مسلمان باشد.
موسی‌پور مردمی بودن را رمز ماندگاری فعالیت‌های فرهنگی مذهبی دانست و گفت: باید بعد مردمی جشن‌های دهه کرامت تقویت و پررنگ شود.
در ابتدای این دیدار مسئول شورای هماهنگی جشن‌های مردمی دهه کرامت ضمن قدردانی از همکاری و تلاش دستگاه‌های فرهنگی و استانداران استان‌ها به تشریح برنامه‌های دهه کرامت پرداخت.
حجت‌الاسلام حمید‌رضا ارباب سلیمانی از برپایی بیش از 200 هزار برنامه با مشارکت 24 دستگاه فرهنگی در سطح کشور خبر داد و گفت: در این میان 20 هزار مراسم در مساجد و بقاع متبرکه برگزار می‌شود و 11هزار کانون فرهنگی در گرامیداشت دهه کرامت مشارکت دارند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول