اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر قم در گفت‌وگو با فارس:

شهربازی‌ها کشور از استاندارد لازم برخوردار نیستند‌

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر قم، پایین بودن ایمنی وسایل موجود در شهر بازی‌ها را یکی از مشکلات عمده موجود در این اماکن تفریحی در نقاط مختلف کشور دانست.

شهربازی‌ها کشور از استاندارد لازم برخوردار نیستند‌
عباس ذاکریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: فعالیت شهر بازی پارک 72 تن قم زیر نظر شهرداری قم نیست و توسط موسسه شاهد که از زیرمجموعه های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم است، اداره می‌شود.
وی اضافه کرد: در رابطه با پارک‌هایی که در سطح شهر قم وجود دارد که زیر نظر شهرداری اداره می‌شود و برای کاربری شهربازی به بخش خصوصی واگذار شده است تمام نکات ایمنی و استانداردهای لازم در قرارداد منعقده بین دو طرف قید می‌شود.
عضو شورای شهر قم با تاکید بر اینکه تمام دستگاه‌های موجود باید از طرف بخش خصوصی بیمه شوند، بیان کرد: استاندارد و تجهیزات ایمنی دو مقوله بسیار مهم و حیاتی است که رعایت نکردن آن منجر به حادثه‌ای همانند حادثه شهربازی پارک 72 تن قم خواهد شد.
ذاکریان در ادامه تصریح کرد: در صورتی‌که نکات ایمنی از طرف بخش خصوصی رعایت نشود قرارداد منعقده در کمترین زمان ممکن فسخ می‌شود چون بحث استاندارد و ایمنی از مسائلی است که با جان افراد در ارتباط است و هرگونه قصور و کوتاهی در آن موجب به وجود آمدن حوادث ناگوار و جبران‌ناپذیری می‌شود.
وی افزود: در تمام کشور وسایل بازی موجود در شهر بازی‌ها از ایمنی پایینی برخوردار است و تنها این نقیصه مخصوص شهر قم نیست که دلیل آن هم قیمت بالای این دستگاه‌ها است، لذا خرید آنها برای سرمایه‌گذاران به صرفه نیست.
در حادثه‌ای مرگبار که در اواخر شهریور ماه سال جاری به وقوع پیوست، چهار نفر از سرنشینان دستگاه شهر بازی(ترن هوایی) 72 تن بر اثر سقوط از آن مصدوم شده که پس از انجام اقدامات اولیه درمانی توسط پرسنل اورژانس با سه دستگاه آمبولانس اورژانس 115 به بیمارستان شهید بهشتی منتقل شدند.
مصدومان این حادثه جوانان سنین بین 20 تا 24 ساله بودند که دو نفر از مصدومان پس از گذراندن مراحل درمان از بیمارستان ترخیص شدند.
در این حادثه با وجود انجام اقدامات درمانی یکی از مصدومان به دلیل شدت جراحات در بیمارستان جان خود را از دست داد.
انتهای پیام،/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول