اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

سخنوران پارسی‌زبان آثار زیادی درباره امام رضا (ع) خلق کرده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: سخنوران پارسی‌زبان به خاطر ارادت به امام رضا (ع) آثار زیادی را خلق کرده‌اند تا بیشترین ادای دین خود را به ائمه معصوم (ع) و امام رضا (ع) داشته باشند.

سخنوران پارسی‌زبان آثار زیادی درباره امام رضا (ع) خلق کرده‌اند
به گزارش خبر‌گزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد آفتابی در همایش فرهنگ رضوی و جلوه‌های آن در زبان و ادبیات فارسی از قرن دهم تا عصر امروز، که پیش از ظهر امروز در تالار انتظار بر‌گزار شد، افزود‌: گرایش دوستی ایرانیان نسبت به اهل بیت (ع) حکایتی به درازای تاریخ دارد؛ از این رو سیره اهل بیت همواره چراغ هدایت برای ایرانیان است‌.

*وجود مرقد امام رضا (ع) منشا نیکو‌کاری ا‌ست
وی با اشاره به وجود بارگاه امام رضا (ع ) در ایران ادامه داد‌: وجود مرقد امام رضا (ع) در ایران، فر‌هنگ نورانی را در این سرزمین به وجود آورده است و همواره برای کشور سر‌شار از خیر و بر‌کت بوده که آثار آن در زندگی مردم به خصوص در آسمان ادبیات فارسی نمایان است.
آفتابی اضا‌فه کرد‌: تنها امام مدفون در کشور ایران امام رضا (ع) بوده که وجودش منبع خیر و منشا نیکو‌کاری ا‌ست؛ عاشقان دلداران سر‌گشته وصال در آرزوی زیارت آن حضرت هستند و این نهایت دوستداری اهل بیت (ع) است.
وی تصر‌یح کرد‌: وجود مرقد امام رضا (ع) تحولاتی عمیق و بی‌بدیع‌ را در فرهنگ دینی ایران به وجود آورده و تعمیق علوم و معارف اسلامی،‌ رواج فرهنگ علوی و تثبیت هنر اسلامی و رواج وقف و موقوفات از جمله آثار و بر‌کات آن است.

*سخنوران پارسی‌زبان آثار زیادی درباره امام رضا (ع) خلق کرده‌اند
آفتابی افزود‌: سخنوران پارسی‌زبان به خاطر ارادت به امام رضا (ع) آثار زیادی را خلق کرده‌اند؛ آنان سعی کردند تمام هنر‌های ادبی خود را به کار ببرند تا بیشترین ادای دین خود را به ائمه معصوم (ع) و امام رضا (ع) داشته باشند که یک نمونه از آن پیشنهاد برگزاری همایش فرهنگ رضوی بود.
وی با اشاره به کوشش همکاران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بر‌ای بر‌پایی و اجرای این همایش‌ گفت: از ماه‌های گذشته‌ برای بر‌پایی این همایش تلاش کردیم که منجر به تهیه و تدوین فراخوان مقالات‌ و پوستر همایش شد و پوستر را به سر‌اسر کشور فرستادیم و 20هزار پیامک در استان کرمانشاه درباره برگزاری این همایش ارسال شد.

*تقدیر از نویسندگان 20 مقاله برگزیده فرهنگ رضوی
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اضافه کرد: 64 مقاله علمی به همایش فرهنگ رضوی ارسال شده بود که 43 مقاله آن توسط افراد دارای تحصیلات دکترا و دانشجوی دکترا و 21 ‌مقاله از سوی افرادی با تحصیلات کارشناسی و دانشجوی کارشناسی ارشد بوده است.
وی گفت: از این تعداد 20 مقاله توسط هیئت داوران بر‌گزیده شناخته شده است.
در پایان این همایش از نویسندگان 20 مقاله برگزیده همایش فرهنگ رضوی تقدیر شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول