اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی:

13درصد مساجد آذربایجان‌شرقی کانون فرهنگی و هنری دارند

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی، ایجاد کانون فرهنگی هنری در بیش از 13 درصد از مساجد استان را موجب افزایش تعداد این کانون‌ها تا سقف 620 باب عنوان کرد.

13درصد مساجد آذربایجان‌شرقی کانون فرهنگی و هنری دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی، علی داننده از امکان تاسیس و ایجاد کانون فرهنگی هنری در 13.5 درصد از مساجد فعال شهرها، بخش‌ها و روستاهای آذربایجان‌شرقی خبر داد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با بیان اینکه هم اکنون بیش از 450 باب کانون فرهنگی هنری و 240 کتابخانه و قرائتخانه زیرپوشش دبیرخانه هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: با ایجاد کانون فرهنگی هنری در 13 و نیم درصد از مساجد مستعد و فعال، تعداد این مراکز به بیش از 620 باب می‌رسد.
وی افزود: با ایجاد، راه‌اندازی و تجهیز این تعداد کانون فرهنگی هنری، زمینه بسیار مناسب و گسترده و فرصت فرهنگی، قرآنی، دینی به وجود آمده و ارائه خدمات فرهنگی می‌تواند بخشی از نیازها و مطالبه‌های جوانان و نوجوانان، آینده‌سازان کشورمان را پاسخگو باشد.
داننده تصریح کرد: در شهرهای بزرگ، سهمیه ایجاد کانون محدود بوده و اولویت افزایش سهمیه با مناطق محروم استان به ویژه روستاهاست که تاکنون از خدمات فرهنگی کمتر بهره‌مند بوده‌اند.
دبیر هیئت نظارت بر کانون‌های مساجد استان، نقش کانون‌های فرهنگی هنری را به عنوان محل امن و مطمئن در جذب، تربیت جوانان، ارائه آموزش‌های مختلف مهارتی، تربیتی و نیز مقابله با جنگ نرم و جلوگیری از بروز آسیب‌های فکری و اخلاقی بسیار موثر و مهم دانست و گفت: فعالیت‌های قرآنی، ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت و نیز تربیت نیروی متعهد و دارای تخصص باید در اولویت برنامه‌ها و سیاست‌ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قرار گیرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: متولیان مساجد به ویژه چهره‌های فرهنگی و قرآنی فعال مساجد بخش‌ها و روستاها می‌توانند با مراجعه به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها و در مرکز استان به دبیرخانه هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان نسبت به ایجاد کانون و کتابخانه و اخذ پروانه فعالیت اقدام کنند.
به گفته وی با اهدای کتاب، میز و صندلی مطالعه و قفسه کتاب و دیگر تجهیزات فرهنگی لازم و اختصاص هزینه راه‌اندازی به هر یک از کانون‌های تازه تاسیس، سالانه حمایت‌های مالی و تجهیزاتی ممکن از این مراکز به عمل می‌آید.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول