اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر خبر داد:

راه‌اندازی 300 کانون فرهنگی هنری در مساجد بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر از راه‌اندازی 300 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان بوشهر خبر داد.

راه‌اندازی 300 کانون فرهنگی هنری در مساجد بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از جم، علی‌اکبر مزارعی شنبه‌شب در مراسم همایش قرآنی در مسجد امیرالمومنین(ع) شهرستان جم اظهار داشت: گسترش فعالیت‌های قرآنی باید در دستور کار کانون‌ها قرار گیرد و باید نسبت به بهبود کیفیت کارها تلاش بیشتری کنیم.
وی افزود: فعالیت‌های قرآنی در استان بوشهر با حمایت نماینده ولی فقیه در استان و همچنین با همکاری سازمان تبلیغات و اداره ارشاد به شکل مطلوبی تداوم دارد و استقبال جوانان و نوجوانان از این فعالیت‌ها بی‌نظیر است.
مدیر کانون‌های فرهنگی مساجد استان بوشهر از تجهیز 25 درصد مساجد استان به کانون فرهنگی خبر داد و خاطرنشان کرد: در برنامه پنجم توسعه مصوب شده است که از هر چهار مسجد یک مسجد باید به کانون فرهنگی هنری تجهیز شود و افزایش کانون‌ها در استان بوشهر از اولویت برنامه‌های این نهاد است.
مزارعی تصریح کرد: اکنون در استان بوشهر حدود 60 درصد از کانون‌ها شهری و 40 درصد آنها روستایی هستند و تا پایان امسال این روند باید برعکس شود و به کانون‌های روستایی مجوز بیشتری داده خواهد شد.
مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر از راه‌اندازی 300 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان بوشهر خبر داد و اذعان داشت: هم‌اکنون حدود 240 کانون در مساجد فعالیت دارند که با تخصیص اعتبار 800 میلیون تومانی از طرف استانداری به کانون‌های فرهنگی هنری استان بوشهر تا پایان امسال تعداد کانون‌های فرهنگی مساجد به 300 کانون افزایش می‌یابد.
مزارعی گفت: هم‌اکنون تعداد کتابخانه‌های مساجد استان حدود 100 کتابخانه است و این مهم تا انتهای امسال به 140 کتابخانه می‌رسد و امکانات سایر کانون‌ها نیز در صورت نیاز تعویض و یا اضافه خواهد شد.
وی ابراز داشت: مساجد دارای جایگاه ارزشمندی در فرهنگ اسلامی و ایرانی هستند و بدون شک، تقویت کانون‌های فرهنگی مساجد می‌تواند در جذب جوانان به این پایگاه‌ها تاثیرگذار باشد.
در این برنامه، مظاهر از قاریان برجسته کشور با صدای دلنشین قرآنی به قرائت قرآن پرداخت و محمد انگشبه حافظ کل قرآن کریم نیز با پاسخ قرآنی به سؤالات حاضرین به این مراسم غنای خاصی بخشید.
در این مراسم همچنین بحرانی یکی از قاریان آستان مقدس حضرت معصومه(ع) برای قرائت به جایگاه دعوت شد که با قرائت زیبای خود به محفل شور و حال معنوی خاص بخشید.
در پایان هم جوایزی به قاریان و حافظ قرآن توسط مسئولین حاضر در برنامه اهداء شد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول