اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و ‌هنری مساجد استان قم:

طرح محله‌بندی کانون‌های مساجد اجرا می‌شود‌

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و ‌هنری مساجد استان قم گفت: به منظور ارتباط بیشتر کانون‌های مساجد و استفاده از ظرفیت‌های مشترک، طرح محله‌بندی کانون‌های مساجد استان اجرا می‌شود.

طرح محله‌بندی کانون‌های مساجد اجرا می‌شود‌
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سعید روحانی در مراسم اختتامیه طرح اوقات فراغت آسمانی‌ها که شنبه‌ شب در شبستان نجمه‌ خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، ضمن تشکر از همه دست‌اندرکاران و دانش‌آموزان شرکت‌کننده در طرح اوقات فراغت تابستانی مساجد اظهار کرد: اصرار دبیرخانه این طرح،‌ استفاده از ظرفیتی است که در زمینه واحد‌های خواهران در کانون‌های مساجد وجود دارد.
وی افزود: در سال جاری کانون‌هایی که دارای واحد خواهران بودند از امکانات و بودجه بیشتری برخوردار شدند زیرا این مراکز به صورت مجزا از دیگر کانون‌ها در دبیرخانه طرح مورد بررسی قرار می‌گیرند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و ‌هنری  مساجد استان قم از کانون‌هایی که فاقد واحد خواهران هستند خواست، نسبت به راه‌اندازی این واحد اقدام کنند و ادامه داد: استمرار کارهای فرهنگی نیازمند برنامه‌ریزی برای ارتباط با دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی است.
وی عنوان کرد: برخی از کانون‌ها در طول تابستان فعالیت‌های فرهنگی خوبی دارند اما در فاصله میان این تابستان با سال بعد به دلیل ارتباط نداشتن با اعضا، در تابستان بعد با مشکل جذب مواجه هستند.
روحانی تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی در طول سال تحصیلی باید با توجه به حجم دروس دانش‌آموزان صورت گرفته و ضربه‌ای به تحصیل آنها وارد نکند و کانون‌هایی که در این زمینه دارای برنامه‌ریزی بودند، اظهار موفقیت می‌کنند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و ‌هنری مساجد استان قم گفت: اعضای دبیرخانه طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد استان قم سال گذشته از آذر ماه برای این منظور برنامه‌ریزی کردند که امسال این اقدام زودتر صورت می‌گیرد اما مسئولان‌ کانون‌ها نیز باید توجه داشته باشند که در موعد مقرر به دبیرخانه مراجعه کنند زیرا بودجه بیشتر به کانون‌هایی تعلق می‌گیرد که نظم بیشتری در این زمینه داشته باشند.
وی خواهان استمرار ارتباط مسئولان کانون‌های فرهنگی و ‌هنری مساجد با دبیرخانه طرح شد و افزود: مجموعه دبیرخانه سعی کرده است که به ارتباط اعضا،‌ بهای بیشتری داده شود و ارزیابی‌ و درجه‌بندی کانون‌ها نیز بر همین اساس صورت خواهد گرفت.
روحانی به سایت دبیرخانه طرح اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: این سایت در حال تکمیل شدن است و امیدواریم که راه‌اندازی کامل آن، موجب ارتباط بیشتر و گسترده‌تری در فضای آموزشی شود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و ‌هنری مساجد استان قم از طرح محله‌بندی فعالیت‌ کانون‌های فرهنگی و ‌هنری مساجد خبر داد و افزود: با افزایش تعداد کانون‌های مساجد در سطح استان تصمیم گرفته شد که طرح محله‌بندی به مرحله اجرا درآید.
وی ادامه داد: بر این اساس استان قم به چهار منطقه تقسیم شده و در هر منطقه نیز هفت تا هشت محله مشخص شده‌اند که هر محله نیز دارای کانون‌های ویژه خود است و برای هر محله،‌ مسئول خاصی معرفی شده است.
روحانی تاکید کرد: این طرح موجب ارتباط بیشتر کانون‌های مساجد با یکدیگر و نیز استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای کاهش هزینه‌ها و شرکت‌ دانش‌آموزان در برنامه‌های مشترک می‌شود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و ‌هنری مساجد استان قم اظهار کرد: برخی کانون‌ها فعالیت‌ خوبی در این زمینه داشتند و سیاست دبیرخانه این طرح نیز حمایت بیشتر از برنامه‌های محلی و منطقه‌ای است.
وی از اعضای کانون‌های فرهنگی و ‌هنری ‌مساجد استان قم خواست با نظارت بر روی مسئولان محلات،‌ عملکرد آنها را مورد ارزیابی قرار دهند و در صورت رضایت نداشتن از یک مسئول، نسبت به تغییر او اقدام کنند.
روحانی ادامه داد: برای آشنایی هر چه بیشتر مسئولان محلات در شش ماهه دوم سال جاری جلساتی با حضور اعضای دبیرخانه طرح و مسئولان محلات در مساجد خود آنها برگزار می‌شود تا ضمن توجیه بیشتر طرح محله‌بندی،‌ زمینه‌ای نیز برای بیان و حل مشکلات فراهم شود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و ‌هنری  مساجد استان قم خواستار استفاده از توانمندی اعضای کانون‌ها در مساجد شد و افزود: در برخی مساجد،‌ مسئولان کانون‌ها وظایف را تقسیم‌بندی کرده و هر شخص را مسئول یکی از برنامه‌ها قرار داده است که حاصل آن برداشتن سنگینی بار از دوش یک نفر و کارآیی بهتر اشخاص است اما برخی کانون‌ها هنوز تقسیم وظایف را به دلایلی آغاز نکرده‌اند.
وی تاکید کرد: تمام کانون‌های فرهنگی و ‌هنری مساجد باید دارای چارت‌ تشکیلاتی باشند که در همین راستا نیز به‌زودی دوره‌ آموزشی در این زمینه برای مسئولان کانون‌ها برگزار می‌شود و کسانی که نسبت به این کار اقدام نکرده‌اند از این دوره محروم می‌شوند.
روحانی با اشاره به وجود بیش از 330 کانون فرهنگی و ‌هنری در مساجد استان قم تصریح کرد: از این تعداد 240 کانون فعال هستند ضمن اینکه 110 کانون در زمینه برنامه‌های خواهران فعالیت می‌کنند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و ‌هنری مساجد استان قم افزود: با توجه به وجود بیش از 800 مسجد در سطح استان، دبیرخانه طرح اوقات فراغت آمادگی دارد که نسبت به افزایش کانون‌های مساجد اقدام کند.
وی به فعالیت 25 کانون مسجد روستایی اشاره کرد و گفت: رویکرد دبیرخانه طرح اوقات فراغت حمایت از کانون‌های روستایی در سال جاری است ضمن اینکه بودجه بیشتری نیز برای این کانون‌ها در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام،/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول