اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت؛

اختصاص 18 درصدی بودجه فرهنگی مساجد خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی از اختصاص 18 درصد بودجه برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی مساجد و فعالیت‌های قرآنی خبر داد.

اختصاص 18 درصدی بودجه فرهنگی مساجد خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد غفاری در مراسم تأسیس 500 کانون فرهنگی هنری مساجد که در مسجد آیت‌الله میلانی برگزار شد، اظهار داشت: این اختصاص 18 درصدی افزایش بودجه شاخص‌های فرهنگی و هنری و فعالیت‌های قرآنی مساجد بدون در نظر گرفتن اختصاص 10 درصدی کل برای اعتبارات مساجد و حسینیه‌ها و تأسیس 500 مرکز فعالیت‌های فرهنگی و هنری قرآنی مساجد است.
وی افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برای جمهوری اسلامی ایران یک مرکز آفند و پدافند به شمار می‌رود.
غفاری با بیان این مطلب افزود: در هفته‌های اخیر هزینه ارتقای شاخص‌های فرهنگی و هنری مساجد به اداره کل ارشاد خراسان رضوی ابلاغ شد.
وی گفت: باید در مرکز فرهنگی هنری جامعه به‌ویژه مساجد شهر و روستاها به بحث تحکیم خانواده و آسیب‌های اجتماعی و مقابله با جنگ نرم دشمن و فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان مهم‌ترین عنصر معنوی نگاه ویژه شود که در اختصاص دادن بودجه به این مراکز به این عنصرها توجه شده است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی همچنین به افزایش تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نسبت به گذشته اشاره کرد و گفت: با افزایش تعداد مراکز فرهنگی جامعه باید با تهدیدات و تفکرات و ایدلوژی دشمنان در صحنه‌های مختلف نظامی، اقتصادی و اجتماعی مقابله کرد.
غفاری تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس دشمن به صورت گروهی و با استفاده از ابزار آلات جنگی درصدد نابودی کشور ایران بود ولی در جامعه امروز دشمن با استفاده از جنگ نرم وارد صحنه شده است.
وی همچنین تفاوت جنگ نرم با جنگ سرد که در جامعه ایران به وسیله دشمنان رخ داده است، اشاره کرد و گفت: در جنگ نرم دشمن در کانون خانواده و در منزل افراد با استفاده از ماهواره و اینترنت و از بین بردن ارزش‌های فرهنگی در بین جوانان در تلاش است.
غفاری افزود: تهدیدات و ایدلوژی دشمنان در مقابله با از بین بردن کشورهای اسلامی متفاوت است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: از حوزه جنگ نرم، سنگری به جز مسجد برای مقابله با دشمنان در کشور نداریم.
وی خاطرنشان کرد: سه هدف راهبردی و استراتژیکی دشمن در جنگ نرم نوجوان، جوانان و خانواده‌ها بوده که با استفاده دو نقطه (عاطفه و شناخت) آنها تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.
غفاری مساجد مرکز فعالیت‌های دینی، عبادی، نظامی و سیاسی جامعه عنوان کرد و افزود: خوشبختانه مساجد هم در دوران انقلاب و هم اکنون توانسته مهم‌ترین ساختار جامعه در بخش تفکر دینی را به خود اختصاص دهد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول