اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد اوقات فراغت آسمانی‌ها خبر داد:

اختصاص اعتبار 200 میلیون تومانی برای کانون‌های مساجد‌

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد اوقات فراغت آسمانی‌ها گفت: اعتبار کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم در طول سال جاری 200 میلیون تومان است و تفاهمنامه فعالیت کانون‌های مساجد برای سال تحصیلی جدید به امضا رسیده است.

اختصاص اعتبار 200 میلیون تومانی برای کانون‌های مساجد‌
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حمید رفیعی در مراسم اختتامیه طرح اوقات فراغت آسمانی‌ها که شنبه ‌شب در شبستان نجمه‌خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار کرد: معاونت‌های مختلفی در زمینه اجرای هر چه بهتر برنامه‌های طرح اوقات فراغت فعالیت‌ کردند.
وی با اشاره به فعالیت‌های معاونت آموزش و پژوهش افزود: تهیه نرم‌افزار مدیریت کانون و توزیع آن در میان 230 کانون فعال فرهنگی و هنری نخستین اقدام این معاونت در سال جاری بود.
دبیر ستاد اوقات فراغت آسمانی‌ها با اشاره به طراحی جزوات ویژه کانون‌های فرهنگی و هنری برادران تصریح کرد: راه‌اندازی سایت دبیرخانه شامل اخبار و فرم‌های اطلاعات و سایر موارد نیز از جمله اقدامات معاونت آموزش و پژوهش بود.
وی از تشکیل واحد مهدویت و برگزاری دوره‌های آموزشی در این زمینه خبر داد و گفت: این کار با همکاری کانون‌های تخصصی مهدویت انجام شده است ضمن اینکه هسته‌های پژوهشی نیز در کانون‌ها ایجاد شد.
رفیعی، ساماندهی مربیان طلبه کانون‌ها را از دیگر اقدامات معاونت آموزش و پژوهش برشمرد و خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی ویژه طلابی که حلقه‌های معرفتی در کانون‌ها را مدیریت می‌کردند قبل از اجرای طرح اوقات فراغت برگزار شد.
دبیر ستاد اوقات فراغت آسمانی‌ها در ادامه به فعالیت‌های معاونت فرهنگی و هنری اشاره و خاطرنشان کرد: اقدامات این معاونت به ویژه در ایام نیمه شعبان محسوس‌تر بود که از جمله این فعالیت‌های می‌توان از برگزاری نمایشگاه «تا ظهور» با مشارکت 80 کانون فرهنگی و هنری نام برد.
وی گفت: در تابستان امسال همایشی با حضور بیش از 5 هزار نفر از اعضای کانون‌های مساجد سراسر کشور در تهران با حضور رئیس‌جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد ضمن اینکه یکی از برنامه‌های پرشور این کانون‌ها در ماه رمضان، حضور دانش‌آموزان عضو در راهپیمایی روز قدس بود.
رفیعی به برگزاری نمایشگاه محتوایی «خروش عزت» و نیز اردوی یک‌روزه به تهران ویژه دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: مسابقات زیادی نیز در طول برگزاری طرح اوقات فراغت اجرا شده است که از این میان می‌توان مسابقه حدیث نور ویژه ارتحال امام راحل(ره)، مسابقه کتابخوانی بصیریت مهدوی و مسابقه روزنامه‌دیواری شوق انتظار را نام برد.
دبیر ستاد اوقات فراغت آسمانی‌ها وجود پنج رتبه کشوری قم در زمینه نشریات تجربی در جشنواره محراب قلم کرمانشاه خبر داد و افزود: استان قم در بخش‌هایی چون گزارش و عکس حائز رتبه نخست کشوری شده است که این مسئله باید مورد توجه مسئولان در زمینه حمایت بیشتر از نشریات تجربی قرار گیرد.
وی گفت: دومین المپیاد قرآنی، فرهنگی و ورزشی کانون‌های مساجد سراسر کشور نیز در تابستان سال جاری برگزار شد که بخش قرآنی آن با عنوان جشنواره «مدهامتان» و بخش ورزشی با عنوان «جوان، مسجد و طراوت» در سطح کشور به مرحله اجرا در آمدند.
رفیعی در ادامه به فعالیت‌های معاونت ارتباطات اشاره ‌و تصریح کرد: واحد‌ روابط ‌عمومی، سهم بسزایی در زمینه دعوت از مسئولان استانی و اساتید صاحب‌نظر و برگزاری جلسات منظم داشته است ضمن اینکه تمام امور تبلیغاتی و گزارشات دبیرخانه نیز از طریق واحد تبلیغات صورت گرفته است.
دبیر ستاد اوقات فراغت آسمانی‌ها به اقدامات واحد سمعی و بصری معاونت ارتباطات اشاره ‌و خاطرنشان کرد: چنانچه فردی موفق به شرکت در دوره‌های آموزشی دبیرخانه طرح اوقات فراغت نشده باشد می‌تواند با مراجعه به این واحد نسبت به دریافت فیلم‌های تهیه شده اقدام کند.
وی یکی از کارهای شاخص انجام شده در استان قم در سال جاری را برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی ترنج برشمرد و افزود: استان قم میزبان 600 اثر ارسال شده به این جشنواره بود که در بررسی‌های انجام شده تعداد 120 اثر به مرحله کشوری راه یافته و پس از برگزاری آزمون مربوطه، 20 نفر به عنوان برگزیدگان نهایی انتخاب شدند که دو نفر آنها از اعضای کانون‌های مساجد استان قم بودند.
رفیعی فعالیت‌ تمام معاونت‌ها را حاصل برنامه‌ریزی ستاد طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان دانست و تصریح کرد: اعطای مجوز برای کانون‌های فرهنگی و هنری تنها از طریق این ستاد امکان‌پذیر است ضمن اینکه در شش ماهه نخست سال جاری برای 15 کانون مجوز فعالیت صادر شده است.
دبیر ستاد اوقات فراغت آسمانی‌ها از ساماندهی کانون‌های تخصصی توسط این ستاد خبر داد و اظهار کرد: هم‌اکنون 21 کانون تخصصی در قم به فعالیت مشغول هستند.
وی از برگزاری دوره‌های آموزشی عفاف و حجاب و قرآن در کانون‌های مساجد استان خبر داد و گفت: در ماه رمضان سال جاری همایش جوانه‌های عبادت با حضور دختران 9 ساله و پسران 15 ساله که به تازگی به سن تکلیف رسیده‌ بودند در مسجد اعظم قم برگزار شد.
رفیعی اعتبار کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم در طول سال جاری را 200 میلیون تومان ذکر و خاطرنشان کرد: تفاهمنامه فعالیت کانون‌های مساجد برای سال تحصیلی جدید از آبان ‌ماه تا خرداد سال آینده توسط معاونت اداری و مالی به امضا رسیده است.
دبیر ستاد اوقات فراغت آسمانی‌ها به برگزاری اردوی جوانه‌های انتظار 3 با حضور بیش از 2 هزار نفر از اعضای دختر و پسر کانون‌های مساجد اشاره کرد و افزود: امسال تغییر و تحول خاصی در اجرای این برنامه به وجود آمد و برای نخستین بار زمان اردو به دو روز افزایش یافت.
انتهای پیام،/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول