اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کتابخانه‌های خوزستان خبر داد:

فعالیت 35 کانون ادبی در کتابخانه‌های عمومی خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: با گذشت زمان محدودی از آغاز به کار کانون‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی تعداد این کانون‌ها به 35 مرکز رسید.

فعالیت 35 کانون ادبی در کتابخانه‌های عمومی خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، رحیم فضیلت‌پور اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی خواستگاه تولید علم، خردگرایی و از نهادهای تاثیرگذار در تجلی اندیشه، فرهنگ و کانون‌های شعر و ادب هستند.
وی، تشکیل کانون‌های ادبی در کتابخانه‌ها را منشا رشد، پویایی، خردگرایی و هنر دانست و تاکید کرد: این نهاد فرهنگی همگام با ارایه خدمات کتابخانه‌ای و توسعه پژوهش‌سرا‌ها افق وسیع‌تری را در گستره فرهنگی ترسیم کرده و تشکیل کانون‌های ادبی نقطه عطفی در مسیر حرکت کتابخانه‌ها است که با حضور فرهیختگان و اهالی شعر، ادب، هنر و اصحاب قلم محل تجلی اندیشه، بحث، گفتمان و از ارگان‌های تاثیرگذار و پیشرو در عرصه فرهنگ و هنر هستند.
فضیلت‌پور بیان کرد: امروزه و درحال حاضر با حضور شاعران، نویسندگان و اصحاب فرهنگ و هنر و تشکیل همایش‌های ادبی که بسترساز توجه و استقبال عموم اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان از کتابخانه‌ها است شاهد حضور چشم‌گیر و بسیار زیاد جوانان خوب این استان در کتابخانه‌های عمومی هستیم که از فواید تشکیل کانون‌های ادبی جذب جوانان به کتابخانه‌های عمومی است.
وی اظهار داشت: تعداد کانون‌های ادبی استان خوزستان در ابتدای سال ۹۰ حدودا ۲۰ کانون بوده است که تا پایان شهریور ۹۰ تعداد کانون‌های ادبی به ۳۵ کانون رسید و عمده فعالیت این کانون‌ها جلسات نقد و بررسی رمان، شب شعر، جلسات قصه‌خوانی برای کودکان و... با حضور اساتید و دانشجویان رشته ادبیات و آشنا با مقوله داستان نویسی و نقد رمان است.
فضیلت‌پور توضیح داد: پیش بینی ما در خصوص استقبال اعضای کتابخانه‌های عمومی از کانون‌های ادبی به تحقق پیوست و با توجه به استقبال اعضا از کانون‌های ادبی تعداد اعضای کانون‌های ادبی نیز رشد تقریبا چهار برابری داشته است.
این کانون‌ها در شهرستان‌های آبادان، اندیمشک، اهواز (چهار کانون)، باغملک، بهبهان، خرمشهر (دو کانون)، رامشیر، دزفول (سه کانون)، شوش‌تر، شوش، دشت آزادگان (سه کانون)، گتوند، مسجدسلیمان، آغاجاری، ایذه (دو کانون)، ماهشهر (شش کانون)، لالی، امیدیه، اندیکا ( دو کانون) و کتابخانه مرکزی استان فعال هستند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول