اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران:

رویکرد ایجاد ساخت کتابخانه‌ در مازندران وجود ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: رویکرد ایجاد ساخت کتابخانه‌ عمومی در مازندران وجود ندارد.

رویکرد ایجاد ساخت کتابخانه‌ در مازندران وجود ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد اسماعیل امامزاده ظهر امروز در جمع شورای مشورتی کتابخانه‌های عمومی استان مازندران اظهار داشت: وضعیت کتابخانه عمومی در مازندران با وضعیت فعلی قابل قبول نیست.
وی تصریح کرد: عدم اقبال جامعه به سمت کتابخوانی تا زمانی مطرح است که بستر لازم برای کتابخوانی مهیا باشد.
مدیرکل کتابخانه عمومی مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر رویکرد ایجاد ساخت کتابخانه‌ها در مازندران وجود ندارد، تاکید کرد: آمار مطالعه در مازندران نگران‌کننده است.
این مسئول ادامه داد: وضعیت کتابخانه‌ها در مازندران به حدی نگران‌کننده است که رتبه مراجعه‌کنندگان به کتابخانه در مازندران سوم است و میزان فضای کتابخانه‌‌های مازندرانی‌ها نسبت به سطح کشور در رتبه 27 قرار داریم.
امامزاده با اعلام اینکه به لحاظ تعداد منابع کتابخانه‌های مازندران رتبه 22 را به خود اختصاص داد، افزود: وضع کشور به لحاظ کتابخانه و کتابخوانی نامناسب است و ایران در بین 56 کشور جهان رتبه 41 را کسب کرد.
وی با بیان اینکه تا 14 سال آینده باید تعداد کتابخانه‌های کشور به 12 میلیون جلد برسد، خاطرنشان کرد: هفت کتابخانه در مازندران ساخته شد که برای تجهیز آن نیاز به منابع مالی مناسب داریم.
این مسئول با اعلام اینکه 46 درصد جمعیت استان مازندران در روستاها زندگی می‌کنند، اضافه کرد: در بیشتر روستاهای استان دسترسی به کتابخانه وجود ندارد و تنها 10 کتابخانه روستایی در مازندران فعال است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اعلام اینکه خیران حوزه کتابخانه حدود 26 هزار متر زمین در اختیار کتابخانه عمومی قرار دادند، یادآور شد: ارزش ریالی این زمین‌ها حدود 10 میلیارد تومان است، ولی تاکنون اعتباری برای کلنگ‌زنی کتابخانه‌ها اختصاص نیافت.
وی اذعان داشت: با اهدای زمین توقع در بین مردم و خیرین ایجاد شد، ولی اقدام عملی برای کلنگ‌زنی و ایجاد کتابخانه انجام نشد و در صورت محقق شدن بودجه با زمینی که در اختیار داریم حدود 16 هزار متر به فضای کتابخانه‌های عمومی در مازندران اضافه می‌شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول