اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی خبر داد:

گردآوری 10 هزار جلد کتاب در کتابخانه شیعه‌شناسی

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی از گردآوری 10 هزار جلد کتاب در کتابخانه تخصصی شیعه‌شناسی به زبان‌های مختلف خبر داد.

گردآوری 10 هزار جلد کتاب در کتابخانه شیعه‌شناسی
حجت‌الاسلام علی انصاری بویراحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به تاسیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی در سال امیرمومنان(ع) اظهار داشت: اولویت‌های اساسی شیعیان برای تداوم فعالیت مجمع جهانی شیعه‌شناسی در جلسه‌های مختلف با حضور کارشناسان و پژوهشگران تعیین شد.
وی خاطرنشان کرد: مجمع جهانی شیعه‌شناسی با بهره‌گیری از پژوهشگران، محققان و نویسندگان متعهد و متخصص در هر رشته، راه تحقیق و پژوهش درباره شیعه و شیعه‌شناسی را با استفاده از منابع و مآخذ متقن علمی و تاریخی گشوده است.
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با اشاره به دیگر فعالیت‌های مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: تدوین و نشر جزوه‌های مختلف در موضوعات مهم و پاسخ به شبهات مربوط به تشیع از جمله اقداماتی است که مورد استقبال و استفاده محققان و مبلغان قرار گرفته و تأثیرات فراوانی در مناطق مختلف داشته است.
این مسئول به تاسیس کتابخانه تخصصی شیعه‌شناسی در سال 83 اشاره کرد و افزود: این کتابخانه از سوی مجمع جهانی شیعه‌شناسی به عنوان نخستین کتابخانه تخصصی شیعه‌شناسی در کشور راه‌اندازی شده است.
انصاری‌بویراحمدی خاطرنشان کرد: این کتابخانه دارای بیش از 10 هزار عنوان کتاب‌های متنوع و مختلف در زمینه شیعه‌شناسی بوده و فاز نخست آن به روش قفسه باز و بر اساس رده‌بندی کنگره مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
وی با اشاره به موضوعات کتاب‌های موجود در کتابخانه تخصصی شیعه‌شناسی متذکر شد: کتاب‌های کتابخانه در موضوعات مختلف مانند تاریخ شیعه، احادیث شیعه، فقه شیعه و دیدگاه شیعه درباره مسائل مختلف است.
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی تصریح کرد: بیشتر کتاب‌های این کتابخانه به زبان‌های فارسی و عربی بوده، ولی هزار کتاب به بیش از 10 زبان اعم از فرانسه، انگلیسی، اردو، آذری و... ترجمه شده است.
این مسئول ادامه داد: محققان و پژوهشگرانی که درباره شیعه‌شناسی به تحقیق و پژوهش می‌پردازند و پایان‌نامه‌هایی به سبک کتاب، مقاله، نمایشنامه و فیلمنامه در دست اقدام داشته باشند می‌توانند از این کتابخانه استفاده کنند.
انصاری‌بویراحمدی گفت: به طور حقیقی این کتابخانه جایگاه مناسبی برای پژوهشگران بوده تا درباره موضوع شیعه‌شناسی به تحقیق بپردازند.
وی در پایان اذعان داشت: اگر چه از نظر مکان محدودیت‌هایی وجود دارد، ولی درصدد هستیم روز به روز این کتابخانه را گسترش داده و کتابخانه در مکانی استاندارد با سبک و الگویی مطلوب قابل استفاده محققان تکمیل شود.
انتهای پیام/ن20  
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول