اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های مشهد خبر داد:

تجهیز بزرگ‌ترین کتابخانه تخصصی مشهد در حوزه مقاومت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های مشهد گفت: به ‌منظور گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج کتب دفاع مقدس، بزرگ‌ترین کتابخانه تخصصی مشهد در حوزه مقاومت تجهیز می‌شود.

تجهیز بزرگ‌ترین کتابخانه تخصصی مشهد در حوزه مقاومت
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، زهرا باقرزاده ظهر امروز در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اداره کتابخانه‌های استان در حال انعقاد قراردادی با بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی است که در صورت قطعی شدن این قرارداد، بزرگ‌ترین کتابخانه تخصصی مشهد در حوزه ایثار و شهادت تجهیز می‌شود.
رئیس اداره کتابخانه‌های مشهد افزود: این کتابخانه قرار است در بنیاد شهید دایر شود و با اختصاص 5 تا 6 هزار عنوان کتاب، به بزرگ‌ترین و تخصصی‌‌ترین کتابخانه مشهد در زمینه دفاع مقدس مبدل می‌شود.
وی اظهار داشت: هر ماه نیز اداره کتابخانه استان 150 جلد کتاب را به صورت رایگان در اختیار بنیاد شهید قرار می‌دهد تا روند تکمیل و تجهیز این کتابخانه دنبال شود.
رئیس اداره کتابخانه‌های مشهد با اشاره به ضرورت گسترش فرهنگ شهادت و لزوم بیان خاطرات دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: در حالی دشمن امروز به جنگ برخاسته که ما با میراث برجای مانده از هشت سال دفاع بی‌امان در برابرش، سلاحی موثر و قوی داریم که باید آن را به نسل جوانمان بشناسانیم و ادبیات دفاع مقدس را برای آن‌ها تشریح کنیم تا با توسل به برکات آن از آفات این جنگ مصون بمانند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه سهم مشهد از کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در حال حاضر بسیار ناچیز است، افزود: هم اکنون فضایی 800 متری در کتابخانه باهنر واقع در بوستان ملت، تمام داشته‌های مشهد را از کتاب دفاع مقدس درون خود جای داده است.
رئیس اداره کتابخانه‌های مشهد با بیان اینکه در این کتابخانه از 30 هزار جلد کتاب، تنها 8 هزار جلد آن به کتاب‌های حوزه دفاع مقدس اختصاص دارد، بیان داشت: علاوه بر این کتابخانه، موزه تخصصی دفاع مقدس در خیابان کوهسنگی که زیر نظر بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های اسلامی فعالیت می‌کند، نیز تنها موزه‌ای است که به عرضه فرهنگ جنگ و دفاع مقدس می‌پردازد.
باقرزاده با اشاره به وجود 11هزار جلد کتاب دفاع مقدس در 25 کتابخانه موجود در مشهد، اظهار داشت: در بین کتابخانه‌های مشهد که دارای غرفه دفاع مقدس نیز می‌باشد و ماهانه 400 تا 500 مراجعه کنند دارد، ‌کتابخانه باهنر با 800 عضو فعال و 8 هزار مراجعه کننده در شش ماهه نخست سال مهم‌ترین کتابخانه حوزه کتاب دفاع مقدس به شمار می‌رود.
وی گفت: تعداد کم عناوین و جلدهای کتاب در کتابخانه‌های تخصصی دفاع مقدس در مشهد و کتابخانه‌های عمومی پاسخگوی نیاز مراجعان نیست و در این حوزه نیازمند انجام کار تخصصی بیشتر و تزریق کتب غنی‌تر به کتابخانه‌های شهر هستیم.
وی با اشاره به وجود 371عنوان جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس در کتابخانه‌های عمومی مشهد، افزود: تازه‌ترین کتاب‌ها در حوزه دفاع مقدس به کتابخانه‌های مشهد تعلق می‌گیرد اما امکان در اختیار قراردادن همه آن کتب مسیر نیست.
وی تاکید کرد: قرار است در دومین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس، جدیدترین کتبی که در این حوزه به مرحله چاپ رسیده به نمایشگاه مشهد عرضه شود و برای ارائه آن به کتابخانه‌های تخصصی خریداری شود.
رئیس اداره کتابخانه‌های مشهد در پاسخ به سئوالی مبنی بر ایجاد کتابخانه‌های تخصصی دفاع مقدس در سطح محلات افزود: انجام این مهم در حوزه کاری این اداره نیست و شهرداری باید وارد این عرصه شود.
باقرزاده اظهار داشت: اگر شهرداری فضای مناسب را به این منظور در اختیار قرار دهد و تعاملی در این راستا صورت بگیرد، قطعا نهاد کتابخانه‌ها نیز از این حرکت استقبال خواهد کرد چرا که اصل بر گسترش کتابخانه‌های مشارکتی است و توسعه کتابخانه‌های محلی آن هم از نوع تخصصی دفاع مقدس می‌تواند در نهایت به نفع مردم باشد و به گسترش فرهنگ دفاع مقدس کمک شایانی کند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول