اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کرمانشاه:

همایش‌ها باید زنده و پر‌محتوا باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه کرمانشاه گفت: گردهمایی‌ها و همایش‌ها باید زنده و پر‌محتوا باشند.

همایش‌ها باید زنده و پر‌محتوا باشد
به گزارش خبر‌گزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در همایش فرهنگ رضوی که امروز در سالن انتظار بر‌گزار شد، ضمن تبر‌یک دهه کرامت افزود‌: یکی از بر‌کات اسلام برگزاری این ایام، روزها و هفته‌هاست که به نحوی منتسب به اهل بیت (ع) می‌شود و هر کدام الهام‌بخش تولد حضرت معصومه (ع) بوده که تمام وجود این حضرت کرامت است‌.
وی با اشاره به سالروز تولد حضرت معصومه (ع) و نامگذاری روز دختر ادامه داد‌: الگو و معلم دختران، حضرت معصومه (ع) بوده و این حضرت منشا بر‌کات و آثاری گویا در دنیای اسلام است‌.
آیت‌الله علما با بیان بر‌کات حرم حضرت معصو‌مه (ع) خاطر‌نشان کرد‌: چه شخصیت‌های بزرگی که در جوار حرم حضرت تر‌بیت شدند و خضوع کردند و این امر همه به محوریت این دختر والا قدر است که این افراد در آنجا جمع شدند و حوزه‌هایی را تشکیل دادند.
 
*انقلاب ایران زلزله ایجاد کرد
وی با اشاره به اینکه شخصیتی مانند امام خمینی (ره)‌ با انقلاب اسلامی لرزه به دنیا انداخت، خاطرنشان کرد: انقلاب ایران یک انقلاب طبیعی نبود بلکه انقلابی بود که زلزله ایجاد کرد و پس لرزه‌های آن را امروز در کشورهای مصر، لیبی، افغانستان و دیگر کشورها که فریاد از اسلام و انقلاب می‌زنند، شاهدیم‌.

*تعبیر امام رضا (ع) در‌باره امامت و ولایت‌
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با بیان تعبیر امام رضا (ع) در‌باره امامت و ولایت‌ افزود‌: امام مانند ماه شب چهارده‌، نورافکنی است که نورافشانی می‌کند و همه از این نور استفاده می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: امام ستاره هدایت کننده بوده و هدایت می‌کند.
وی گفت: در قدیم قطب‌نما همین ستاره‌ها بودند و راه‌ها را از روی ستاره‌ها تشخیص می‌دادند‌.
امام جمعه کرمانشاه ادامه داد‌: امروزه با دیدن زائران حرم امام رضا (ع) نور‌افشانی حضرت را می‌بینیم‌.
‌آیت‌الله علما  اضافه کرد: 1400 سال است که قرآن، رسول خدا و ائمه معصومین (ع) هدایت کننده هستند و به بر‌کت همین هدایت، انقلاب ایران شکل گرفت و اکنون دنیای اسلام در حال انقلاب هستند.

*تفکر ایرانیان الهی است
وی ادامه داد‌: جوانان متوجه این ماه شب چهارده (امامان معصوم) باشند و از آنها‌ استفاده کنند و نورانیت بگیرند و بیندیشند چرا آمریکا‌، انگلیس و رژیم صهیوینیستی دشمن درجه یک ایران هستند.
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به عصبانیت دشمنان از ایران افزود‌: تفکر ایرانیان الهی است و ذکر لا‌اله‌الا‌الله را در دنیا منتشر کرده‌ایم که این موضوع به شدت دشمنان را نگران کرده است؛ به گونه‌ای که همه کشورها حرف از نماز جمعه و لا‌اله‌الا‌الله می‌زنند و این از برکات نماز جمعه است.
وی با اشاره به همایش فر‌هنگ رضوی افزود‌: گرد‌‌همایی‌ها و همایش‌ها باید زنده و پر‌محتوا باشند و مهم بیان محتوا در هر زبانی چه در قالب شعر‌، هنر، مقاله و ... است که هدف را معرفی کند.
امام جمعه مردم کرمانشاه در پایان با اشاره به سفر مقام معظم رهبری گفت‌: رهبر ایران شخصیتی منحصر به فرد در دنیای اسلام است و باید با تمام وجود از ایشان استقبال، تجلیل و تکریم شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول