اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان خبرداد:

ثبت‌نام مخترعان سمنانی برای حضور در جشنواره نوآوری دماوند

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان گفت: نخبگان استان سمنان برای ارائه اختراعاتشان در جشنواره منطقه‏ای نوآوری دماوند تا 25مهر جاری مهلت دارند که ثبت‏نام کنند.

ثبت‌نام مخترعان سمنانی برای حضور در جشنواره نوآوری دماوند
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، داود فیض ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: ششمین جشنواره منطقه‏ای نوآوری و شکوفایی "دماوند" به میزبانی استان گلستان برگزار می‏شود.
وی اضافه کرد: این جشنواره ویژه استان‏های گلستان، مازندران، گیلان و سمنان است که از بیست و پنجم تا بیست و هفتم آبان ماه در گرگان برگزار می‏شود.
رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان تصریح کرد: بنیاد نخبگان با هدف تجاری‏سازی اختراعات و نوآوری‏ها و تولید ثروت از یافته‏های علمی و فناورانه، این جشنواره را برگزار می‏کند.
فیض ادامه داد: نخبگان استان سمنان برای ارائه اختراعاتشان در جشنواره منطقه‏ای نوآوری و شکوفایی دماوند تا 25 مهر ماه سال جاری مهلت دارند که ثبت‏نام کنند.
وی گفت: نخبگان برای ثبت‏نام در این جشنواره یا باید به صورت حضوری به بنیاد نخبگان مراجعه و یا در پایگاه اینترنتی بنیاد ملی نخبگان به نشانی WWW.BMN.IR ثبت‏نام کنند.
رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان افزود: در گذشته تعداد بنیادهای نخبگان در استان‏ها کم بود اما با گسترش بنیادهای نخبگان در استان‏ها این جشنواره‏ها به صورت منطقه‏ای برگزار می‏شود.
فیض اظهار داشت: نخبگان استان‏های سمنان، مازندران، گیلان و گلستان در منطقه شمال کشور می‏توانند دراین جشنواره شرکت کنند.
وی گفت: تمام کسانی که اختراعشان بعد از سال 85 به ثبت رسیده باشد، امکان حضور در جشنواره منطقه‏ای نوآوری و شکوفایی دماوند را دارند.
رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان ادامه داد: مخترعانی که می‏خواهند در این جشنواره شرکت کنند باید آدرس ثبت شده در گواهی ثبت اختراعشان در یکی از چهار استان سمنان، مازندران، گیلان و گلستان باشد.
فیض با بیان اینکه همچنین شرکت‏کنندگان در این جشنواره نباید اختراعشان داوری شده باشد، تاکید کرد: افرادی که در گذشته از جوایز بنیاد نخبگان بهره‏مند شده باشند، نمی‏توانند در این جشنواره شرکت کنند.
وی با بیان اینکه اختراعاتی که در این جشنواره امتیاز مورد نیاز را کسب کنند، حمایت می‏شوند، افزود: سال گذشته 30 میلیون ریال کمک بلاعوض برای تکمیل اختراع به برندگان جشنواره اعطا شد و امسال نیز کمتر از این مبلغ نخواهد بود.
رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان بیان کرد: مخترعانی که بخواهند از تجهیزات کتابخانه‏ای، آزمایشگاهی، مشاوره اساتید و تجهیزات پارک علمی و فناوری استفاده کنند، از سوی بنیاد نخبگان معرفی می‏شوند.
فیض ادامه داد: همچنین کسانی که در جشنواره‏های قبلی شرکت کرده‏اند و در حال حاضر گواهینامه‏های تکمیلی دارند و یا اختراعشان تکمیل شده می‏توانند با مدارک تکمیلی در این جشنواره شرکت کنند.
وی با بیان اینکه اختراعاتی که ظرفیت تجاری شدن دارند، در این جشنواره تشویق می‏شوند، تصریح کرد: اختراعاتی که مشکل علمی و فنی نداشته باشند و قابلیت تجاری شدن دارند، معیار مهم داوری در این جشنواره را دارا هستند.
رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان گفت: تعداد مخترعان و نخبگان زیرپوشش این بنیاد در استان سمنان 55 نفر است که چهار نفر از آنها تاکنون از خدمات بنیاد نخبگان استان سمنان استفاده کرده‏اند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول