اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

بنیاد نخبگان در اردبیل تشکیل شد

خبرگزاری فارس: استاندار از تشکیل بنیاد نخبگان در اردبیل با محوریت شناسایی پژوهشگران و محققان در این استان خبر داد.

بنیاد نخبگان در اردبیل تشکیل شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری پیش از ظهر امروز در کار گروه پژوهش و فناوری اردبیل اظهار داشت: این بنیاد با در اختیار قرار دادن مکانی در طبقه دوم معاونت صنایع دستی استان تشکیل یافته و هم‌اکنون نیز مسئول بنیاد نخبگان اردبیل معرفی شده است.
وی با یادآوری اینکه پژوهش‌ها در استان باید هدفمند باشد خاطرنشان کرد: متاسفانه در بخش تحقیقات و پژوهش هیچ کاری در استان صورت نگرفته و از این بابت از پژوهشگران و مخترعان پوزش می‌خواهیم.
این مسئول از تشکیل منظم کار گروه فناوری در استان خبر داد و گفت: در همین راستا جلساتی را با مخترعین مبتکران صاحبان صنایع و...انجام داده‌ایم که راه‌انداز مرکز تحقیقات عسل از نتایج این جلسات است.
صابری همچنین خاطرنشان کرد: از 35 کارخانه قند وارد کننده قند به استان 32 کارخانه در تحقیقات پژوهشگران ما غیراستاندارد معرفی شده و محصول آنها مضر شناخته شد که این امر نیز یکی دیگر از نمونه‌های انجام کارهای پژوهشی در استان است.
استاندار اردبیل ادامه داد: به دلیل اینکه این پژوهش‌‌ها سازمان‌یافته نبوده است، مشکلاتی را به وجود آورده که امیدواریم با راه‌اندازی بنیاد نخبگان در اردبیل این مسایل نیز حل شود.
صابری همچنین نمایشگاه علم و عمل در مرکز با شرکت استان اردبیل را یادآور شد و افزود: تحقیقات و کارهای پژوهشی ارائه شده در این نمایشگاه در شأن استان نبود که از این بابت جای گله‌گذاری و انتقاد نیز هست.
وی تشکیل بنیاد نخبگان را یکی از گام‌های موثر در ارتقای وضعیت پژوهش ر خواند و ابراز داشت: انتظار داریم این مکان تبدیل به یک پاتوق علمی شده و پژوهشگران و نخبگان فراوانی را به دور خود جمع کند.
وی انجام تحقیقات پژوهش و... در استان را نیازمند روحیه جهادی اعلام کرد و افزود: ما به سراغ پژوهشگران و افرادی می‌رویم که تفکر دفاع مقدسی خود را حفظ کرده و اجازه نمی‌دهند ذره‌ای به ساحه رشد و بالندگی استان خدشه وارد شود.
استاندار اردبیل همچنین از برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش در آذر ماه خبر داد و خواستار اجرای با شکوه و پر محتوای برنامه‌های این هفته در استان شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول