اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار میاندرود خبر داد:

حضور وزیر ورزش در نخستین همایش نخبگان میاندرود

خبرگزاری فارس: فرماندار میاندرود از سخنرانی وزیر ورزش و جوانان در نخستین همایش نخبگان میاندرودی کشور خبر داد.

حضور وزیر ورزش در نخستین همایش نخبگان میاندرود
به گزارش خبرگزاری فارس از میاندرود، علی رجبی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان میاندرود در مسجد جامع روستای بادله از شناسایی یک هزار نخبه در زمینه‌های مختلف علمی، هنری، ورزشی، سیاسی و ادبی در سراسر کشور خبر داد و اظهار داشت: این همایش در مهر ماه جاری در اردوگاه شهدای دانش آموزی بادله برگزار می‌شود.
وی شناسایی این تعداد نخبه و فرهیخته از این شهرستان در سراسر کشور را نشان‌دهنده استعداد بالای مردم میاندرود خواند و ابراز داشت: انتخاب شدن طرح دریای میاندرود به عنوان طرح نمونه استانی نشان‌دهنده همکاری مردم منطقه و مدیریت متولیان این بخش بود.
 
* طرح دریای گهرباران بدون غریق
رجبی در این مورد بیان داشت: طرح دریای میاندرود بدون ثبت هیچ مورد غرق شده، سرقت و یا شکستن شیشه اتومبیل به عنوان طرح نمونه استان انتخاب شد.
وی از زحمات پلیس و هلال احمر شهرستان میاندرود به خاطر برقراری نظم و امنیت در 9 هزار و 300 متر ساحل شهرستان قدردانی کرد.
نماینده عالی دولت در میاندرود اشتغال را یکی از جدی‌ترین تلاش‌های دولت در حال حاضر عنوان و خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان گفت: اگر در این جهت تلاش نکنیم ایجاد اشتغال میسر نمی‌شود.
رجبی از نیمه کاره ماندن سه زیر گذر در میاندرود به خاطر انتقال مسیر لوله آب انتقاد کرد و بیان داشت: در تماسی که با آب و فاضلاب استان برقرار شد قرار بود این مسئله دو روزه انجام شود، اما امروز بعد از 25 روز هنوز این اتفاق نیفتاده است.
فرماندار میاندرود از روسای ادارات میاندرود خواست در اداره خود کتابخانه‌ای برای بالابردن سطح اطلاعات کارکنان دایر کنند و برای تجهیز این کتابخانه‌ها به کتاب‌های لازم وعده داد فرمانداری در حد وسع خود کمک کند.
 
* اجرای نخستین مرحله سرشماری نفوس و مسکن در میاندرود
در این جلسه همچنین معاون اطلاعات و آمار استانداری مازندران نیز با اشاره به هفتمین سرشماری نفوس و مسکن که از دوم تا 21 آبان ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود، این سرشماری در برنامه‌ریزی دراستان مهم دانست.
علی رشیدی در این مورد ادامه داد: این سرشماری به عنوان نخستین سرشماری در شهرستان میاندرود از اهمیت خاصی برای توسعه و پیشرفت این شهرستان برخوردار است.
وی جمعیت شهرستان میاندرود را تا پیش از هفتمین سرشماری نفوس و مسکن 55 هزار نفر عنوان کرد و گفت: این میزان جمعیت، 1.8 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود که در دو درصد مساحت استان مازندران زندگی می‌کنند.
رشیدی ویژگی خاص شهرستان میاندرود را بالا بودن جمعیت روستایی در این شهرستان برشمرد و تصریح کرد: بیش از 80 در صد جمعیت روستایی در این شهرستان زندگی می‌کنند.
وی یادآور شد: 59 آبادی در این شهرستان وجود دارد که در این سرشماری دارای شناسنامه می‌شوند.
رشیدی با اعلام اینکه در شناسنامه هر روستا نشان داده می‌شود که از لحاظ جغرافیایی کجا واقع شده‌اند، اضافه کرد: همچنین نوع راه آسفالته و یا خاکی، وضعیت بهداشتی، آموزشی، تجاری، آبرسانی و گاز رسانی روستاها نیز نشان داده می‌شود.
معاون اطلاعات و آمار استانداری مازندران میزان بیکاری در میاندرود را  10بین تا 15 درصد اعلام کرد و ادامه داد: یک سرشماری دقیق می‌تواند به کم کردن این آمار کمک بزرگی کند.
رشیدی از صدور فرمان رئیس جمهور مبنی بر بسیج شدن تمامی امکانات ادارات شهرستان برای برگزاری انتخابات خبر داد و اذعان داشت: در روستاها دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی باید به وظیفه خود مبنی بر کمک به مسئولان سرشماری عمل کنند تا هیچ نقطه جمعیتی حتی نقاط صعب‌العبور از سرشماری جا نمانند.              
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول