اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ری خبر داد:

بازدید نخبگان و مبتکران از آثار تاریخی ری

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ری از بازدید دختران مبتکر و نخبه شهرستان ری از آثار تاریخی این شهرستان خبر داد.

بازدید نخبگان و مبتکران از آثار تاریخی ری
حمید عبدلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران از برگزاری توره نیم‌روزه رایگان ویژه 200 تن از دختران نخبه و مبتکر دانش‌آموز در مقطع دبیرستان خبر داد و گفت: این تور نیم‌روزه فردا چهارشنبه ششم مهر ماه با همکاری کمیسیون امور بانوان فرمانداری شهرستان ری و با هدف آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با صنعت گردشگری و آثار تاریخی برگزار می‌شود. 
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری با بیان اینکه توسعه فرهنگ گردشگری را مستلزم آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با این صنعت است، افزود: شناخت هرچه بهتر جوانان و نوجوانان از آثار تاریخی و فرهنگی به عنوان آینده سازان صنعت گردشگری امری الزامی برای مسوولین و فعالان در این صنعت است و به همین منظور تعداد 200 بسته فرهنگی شامل زندگی و سرگذشت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، بروشور، پستر و سی دی آثار تاریخی تهیه شده تا به بازدیدکنندگان ارائه شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: تعداد بازدیدهای گروهی در تابستان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15درصد افزایش داشت و امیدواریم با همکاری کلیه مسئولان شهر این روند رشد ادامه داشته باشد.
عبدلی در تشریح تور گردشگری ویژه نخبگان تاکید کرد: در این تور دانش‌آموزان همراه با چندین راهنمای گردشگر از برج طغرل، آتشکده ری، حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، شیخ صدوق بازدید کرده و با زندگی مشاهیر بزگی چون دهخدا، باغچه بان، رجبعلی خیاط و غیره که در ری آرمیده‌اند، آشنا می شوند.
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری در پایان تصریح کرد: به منظور ترغیب و ایجاد علاقه در فراگرفتن و گوش سپردن دانش‌آموزان به صحبت‌های راهنما، مسابقه‌ای در پایان همان تور از مطالب ارایه شده برگزار می‌شود که به برندگان جوایز نفیسی اهدا می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول