اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کانون پرورش فکری خبر داد:

حمایت کانون پرورش فکری از نویسندگان شهرستانی

خبرگزاری فارس: معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: این کانون از نویسندگان شاخص استانی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان حمایت می‌کند.

حمایت کانون پرورش فکری از نویسندگان شهرستانی
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمیدرضا شاه‌آبادی ظهر امروز در نشست با نویسندگان و تصویرگران کرمان اظهار داشت: اولویت کانون در سال جاری حمایت از نویسندگان شهرستانی دارای سابقه انتشار کتاب است.
وی ادامه داد: نویسندگان تهرانی دارای کتاب و همچنین نویسندگان دارای کتاب با امتیاز الف از دیگر اولویت‌های کانون برای حمایت از نویسندگان هستند.
شاه‌آبادی با بیان اینکه نویسندگان از امتیازهای مناسبی برخوردار می‌شوند، افزود: کانون کتاب‌های آن‌ها را به صورت رایگان منتشر می‌کند و مبلغ قابل توجهی را به عنوان حق‌التحریر پرداخت می‌کند.
وی تصریح کرد: ادبیات کودک و نوجوان ایران از جایگاه مطلوبی در جهان برخوردار است به طوری که ادبیات بزرگ‌سال هنوز نتوانسته است، این اعتبار را به دست آورد.
شاه‌آبادی بیان داشت: تصویرگران کتاب کودک و نوجوان ایرانی دارای سطح بالا و نویسندگان این حوزه در سطح متوسطی در دنیا قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه کانون به عنوان انتشارات برتر کتاب کودک و نوجوان در جهان شناخته شده است به انعقاد قرارداد با کشور مالزی اشاره و بیان کرد: کانون مجوز انتشار 10 عنوان کتاب را به این کشور ارائه کرده است که این امر درآمد مناسبی را برای کانون ایجاد کرد.
شاه‌آبادی خاطرنشان کرد: طرح رمان نوجوان امروز در زمینه‌های علمی، تخیلی، تاریخی و دفاع مقدس توسط کانون منتشر می‌شود.
وی به تولید مجموعه طنز نوجوان توسط کانون اشاره کرد و افزود: سه عنوان دیگر از این مجموعه در ماه آینده روانه بازار می‌شود.
شاه‌آبادی گفت: تاکنون 24 عنوان کتاب رمان نوجوان منتشر شده است.
وی از نبود امکان مناسب تولید اثر به عنوان یکی از مشکلات نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان نام برد.
شاه‌آبادی بیان کرد: در کشور به ادبیات کودک و نوجوان و به ویژه شعر کم‌توجهی می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول