اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالی معاونت فناوری رئیس جمهور:

نخبگان با طرح‌های نو مورد حمایت قرار می‌گیرند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مالی معاونت فناوری ریاست جمهوری گفت: نخبگان به عنوان ارائه‌دهندگان طرح نو مورد قرار می‌گیرند.

نخبگان با طرح‌های نو مورد حمایت قرار می‌گیرند
به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، علیرضا دلیری یکشنبه شب در همایش تحقق جهاد اقتصادی در متل بانک بابلسر اظهار داشت: این طرح‌ها به دلیل اینکه مبنای پژوهشی دارند از ریسک بالایی برخوردار بوده و اگر تاکنون در کشور ما مورد توجه قرار نگرفته به دلیل نبود متولیانی برای حمایت از آن است.
وی خاطرنشان کرد: طرح‌های دانش‌بنیاد طرحی‌های خاصی است که تاکنون سابقه اجرایی در کشور نداشته است.
دلیری بهترین متخصصان اجرای این طرح‌ها را خود نخبگان به عنوان ارائه‌دهندگان ایده و طرح‌ها برشمرد و افزود: نخبگان باید مورد حمایت قرار گیرند.
وی با بیان اینکه پیش از تاسیس بنیاد ملی نخبگان کشور خلأ فناوری در اجرای تصمیم‌های کشور وجود داشت، تصریح کرد: با نظر رهبر معظم انقلاب و به منظور برطرف کردن این خلأ در سیستم علمی کشور، معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری به دستور ایشان تشکیل شد.
مدیرکل امور مالی معاونت فناوری ریاست‌ جمهوری خاطرنشان کرد: در لایحه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در پایان سال گذشته مقرر شده صندوق نوآوری و شکوفایی با بودجه 20 هزار میلیارد ریال برای همیشه متولی حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان باشد.
مدیرکل امور اداری و مالی معاونت علمی فناوری ریاست ‌جمهوری با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی برای تجاری‌سازی این طرح‌ها وجود دارد، افزود: از ابتدای سال جاری بحث دانش‌بنیان بودن طرح‌ها را مورد بررسی قرار دادیم که هرچند مشکلاتی در بررسی طرح‌های اولیه وجود داشت ولی همفکری و همکاری علاقمندان بسیاری از دغدغه‌ها را از بین برد.
دلیری ثبت طرح‌های دانش‌بنیان توسط فقط دو یا سه نفر از اعضای تعاونی‌ها را یکی از دغدغه‌های اعضا عنوان کرد و گفت: ما برای برطرف شدن این مشکل مصوب کردیم که افراد در صورت تمایل بتوانند سهم خود را تا سقف 30 درصد افزایش دهند.
وی خاطرنشان کرد: تلاش ما در راستای ایجاد فضایی است که تمام سیستم‌های بانکی اولویت ارائه تسهیلات خود را به طرح‌های دانش‌بنیاد بدهند چرا که ثمره و نتیجه این طرح‌ها به مردم برمی‌گردد.
مدیرکل امور مالی و اداری معاونت فناوری ریاست‌ جمهوری بیان کرد: ما به طور خاص طرح‌های ویژه‌ای را مورد حمایت قرار می‌دهیم که به عنوان مثال برای 400 طرح تسهیلات 800 میلیارد تومانی پرداخت کردیم که حتی یک مورد هم از این طرح‌ها وجود نداشته که بازپرداخت نشود و دلیل این کار هم به پشتوانه علمی و دانش اعضای تعاونی‌ها است.
دلیری بر اعتمادسازی میان تعاونی‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور تاکید کرد و تصریح کرد: به زودی بودجه 30هزارمیلیارد ریالی پیش‌بینی شده که امیدواریم با اجرایی شدن این قانون همه افراد نخبه در سراسر کشور بتوانند از این حمایت‌ها و مزایا استفاده کنند.
دلیری بیان داشت: اگر اولویت اول کشور را حمایت از مخترعان و نخبگان قرار دهیم قطعا فعالیت فنی و علمی کشور بیشتر شده و این امر در افراد ایجاد انگیزه می‌کند که در کشور به تجاری سازی بپردازند.
وی تصریح کرد: از بانک‌ها تقاضا داریم اولویت اول آنها حمایت از شرکت‌های تعاون نخبگان باشد.
دلیری از راه‌اندازی سامانه جدید در کشور خبر داد و افزود: به زودی سامانه‌ای در کشور راه‌اندازی می‌شود تا افراد امکان داشته باشند نظر کارشناسان را در مورد تکمیل کارها به سرعت انجام دهند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول