اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر تئاتر دینی مرکز هنرهای نمایشی:

جشنواره‌های دینی نقطه پایان نداشته باشند

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر تئاتر دینی مرکز هنرهای نمایشی گفت: تلاش کنیم تا جشنواره های دینی نقطه پایان نداشته باشند.

جشنواره‌های دینی نقطه پایان نداشته باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هشتمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی، محمود فرهنگ به اهمیت برگزاری جشنواره های هنری با رویکرد فرهنگ سازی و تقویت باورهای ارزشی چون فرهنگ متعالی رضوی اشاره کرد و عمومیت بخشیدن و خروج آن از قالب جشنواره با هدف ایجاد رقابت صرف را خواستار شد. 
وی اظهار داشت: جشنواره‌ها باید بستری برای تولید آثار ارزشی و پرورش هنرمندان حرفه‌ای عرصه تئاتر باشد.
فرهنگ به گستره برگزاری جشنواره تئاتر رضوی اشاره کرد و این نگاه و عملکرد را برای نشر ارزش‌های فرهنگ رضوی در عرصه بین‌المللی ارزشمند ارزیابی کرد.
وی افزود: خیلی از جشنواره پس از چند دوره برگزاری به نقطه پایان رسیده اند که لازم است برنامه‌هایی همچون جشنواره تئاتر رضوی با ایجاد فضا و حمایت از آثار نمایشی آن برای اجرای عموم، نقطه پایان نداشته باشد.
مدیر دفتر تئاتر دینی مرکز هنرهای نمایشی با تأکید بر اهمیت  مخاطب تئاتر، تصریح کرد: اگر قرار است جشنواره تنها فضایی برای تولید و رقابت تئاتر و برای هیئت داوران نه برای تماشاچی باشد، این فضا نه به نفع تئاتر، نه در شأن تئاتر رضوی و سیره نام امام هشتم (ع) است.
وی بر اجرای عمومی و آثار تولیدی در جشنواره‌ها تاکید کرد و این روند را در ایجاد جریان تئاتر و رشد هنرهای نمایشی به ویژه تئاتررضوی موثر دانست.
فرهنگ در این رابطه به جشنواره تئاتر صاحبدلان که بخشی از جشنواره فرهنگی و هنری از طواف تا ولایت است اشاره کرد و پیاده کردن این رویکرد حمایتی در این جشنواره را مصداقی بر حرکت‌های سازنده که باید در تمام جشنواره ها به اجرا درآید، نام برد. 
وی یادآور شد: در سال گذشته 10 اثر در تهران و 20  اثر در شهرستان‌ها از تولیدات جشنواره‌های حقیقت به روی صحنه رفت و به اجرای عمومی در آمد، امسال هم سعی داریم همین رویکرد را در پیش گرفته‌ایم تا بتوانیم شاهد تولید آثار فاخر دینی و اثرگذار و تئاتر ارزشی و نیز جریان مستمر تئاتر باشیم. 
مدیر دفتر تئاتر دینی مرکز هنرهای نمایشی به شخصیت والای امام هشتم (ع) اشاره کرد و گفت: شخصیت امام هشتم بسیار ژرف و گسترده است و هر هنرمند تئاتری اگر به گوشه ‌ی از آن اشاره کند می توانیم سال‌های متوالی اثر نمایش با موضوع جدید آماده کنیم.
وی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در شهرستان‌ها، اظهار داشت: تقویت ظرفیت‌های موجود در نقاط مختلف کشور از سیاست‌های مرکز هنرهای نمایشی است که این موضوع در شناسایی استعداد‌ها بسیار راهگشا است.
جشنواره سراسری تئاتر رضوی 12 تا 14 مهر سال جاری در خراسان شمالی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول