اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد واحد رشت خبر داد:

ثبت نام کارشناسی بدون کنکور در دانشگاه آزاد رشت

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از پذیرش بالغ بر دو هزار دانشجوی جدیدالورود در آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: ثبت‌نام دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی بدون کنکور ادامه دارد.

ثبت نام کارشناسی بدون کنکور در دانشگاه آزاد رشت
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سید علی میرابراهیمی عصر امروز در نشست توجیهی دانشجویان جدیدالورود مهر 90 که با حضور جمعی از اساتید و مسئولان و دانشجویان در سالن اجتماعات مجتمع آموزشی امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به نقش دانشگاه آزاد در تولید علم و رشد و پیشرفت کشور، اظهار داشت: ملت ایران از منابع انسانی و خدادادی فراوانی برخوردار است.
وی ایرانیان را قومی با توان فکری بالا و دارای مرتبه هوشی و درک فوق‌العاده دانست و افزود: کشور ایران از پشتوانه فرهنگی و غنی اسلامی برخوردار است که به رهروانش اجازه سقوط و انحطاط و منحرف شدن از مسیر را نمی‌دهد.
این مسئول با تاکید بر اینکه امروز لیبرالیسم، سوسیالیسم و ارتجال منطقه در برابر عظمت اسلام به زانو در آمده و به بن‌بست رسیده‌اند، خاطرنشان کرد: امروز دوره تربیت نسل جوان و اسلامی است و جوانان باید با مطالعات عمیق علمی و یادگیری زبان قله‌های علمی را یکی پس از دیگری بپیمایند.
وی، بر ضرورت پاسداشت زبان فارسی تاکید کرد و افزود: دانشجویان بر فراگیری زبان‌های خارجه نیز اهتمام ورزند تا وقت و زمان خود را بیهوده نگذرانند.
میرابراهیمی با بیان اینکه زمان دانشجویی بهترین زمان و فرصت برای ساخت آینده‌ جوانان است، اذعان داشت: دانشجویان قدر این لحظات را بدانند و تنها با خوب درس خواندن برای رسیدن به هدف خود، زحمات والدین و اساتید را جبران کنند و با پیروی از راه شهیدان همواره در راه استقلال کشور خود گام بردارند.
وی با تبریک به دانشجویان جدیدالورود مهر 90، از پذیرش بالغ بر دو هزار دانشجو در واحد رشت خبر داد و گفت: ثبت نام دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی بدون کنکور در دانشگاه آزاد رشت همچنان نیز ادامه دارد.
رئیس دانشگاه آزاد واحد رشت اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد دانش‌آموزان ورودی تا پایان مهلت ثبت نام به 3 هزار نفر نیز برسد.
رئیس دفتر فرهنگ واحد رشت نیز در این همایش با اشاره به چکیده‌ای از آیین‌نامه انضباطی دانشجویان اظهار داشت: دوران دانشجویی یکی از بهترین دوران زندگی افراد است که شخصیت انسان در مسیر تکامل و رسیدن به معنویت قرار می‌گیرد.
مظاهر زمانی با معرفی بخش‌هایی از حوزه فرهنگی دانشگاه افزود: دانشجویان می‌توانند طبق استعدادها و علاقه‌مندی‌های خود در هر یک از بخش‌های فرهنگی دانشگاه فعالیت کنند.
وی، کانون قرآن و عترت، کانون نماز، نشریه و دیگر تشکل‌های دانشگاه را زیرمجموعه حوزه فرهنگی عنوان کرد و گفت: دانشگاه در انجام فعالیت مهم فرهنگی، هنری و قرآنی از جمله حفظ و تلاوت قرآن کریم و دیگر تخصص‌ها نظیر کاربرد رایانه و غیره نیازمند مشارکت دانشجویان با این حوزه است.
زمانی، به کسب مقام نخست مسابقات کشوری قرآن کریم دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در چهار سال متوالی اشاره کرد و ابراز داشت: سال گذشته واحد رشت در مسابقات نشریات نیز مقام نخست دانشگاه‌های بزرگ کشور را کسب کرد.
وی از دانشجویان خواست تا با مطالعه دقیق آیین‌نامه انضباطی اصول اخلاقی و شخصیتی شایسته دانشگاه را رعایت کرده و شخصیت و فضیلت‌های دانشگاه را تکریم کنند.
این مسئول بر ضرورت رعایت پوشش درست اسلامی در ساخت دانشگاه برای حفظ ارزش‌های اسلامی تاکید کرد.
 در این همایش کلیپی برای آشنایی دانشجویان جدیدالورود با بخش‌های مختلف دانشگاه مانند مسجد، نمازخانه، سالن‌های ورزشی، آزمایشگاه، لابراتوار زبان، کلاس‌های رایانه، بخش پراتیک، سالن‌های غذاخوری و غیره پخش شد. 
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول