اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کاخ سعدآباد صورت گرفت؛

برگزاری هفته فرهنگ و هنر فارس در تهران

خبرگزاری فارس: جشنواره هفته فرهنگی استان فارس با هدف معرفی توانمندی‌های بومی، فرهنگی و تاریخ کهن این استان به دوستداران هنر و فرهنگ کشور در مجموعه کاخ سعدآباد تهران برپا شد.

برگزاری هفته فرهنگ و هنر فارس در تهران
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در مورد برپایی این جشنواره اظهار داشت: به همت سازمان میراث فرهنگی هفته فرهنگی استان‌ها در کاخ سعدآباد، کاخ گلستان و ارگ آزادی برگزار شد.
فریدون فعالی افزود: استان فارس به عنوان یکی از شاخص‌های فرهنگی کشور همزمان با روز جهانی و هفته گردشگری در این جشنواره شرکت کرد.
وی ابراز داشت: در این جشنواره استان فارس با برپایی غرفه‌های متعدد و متنوع، فرهنگ‌های عشایر، صنایع دستی، آثار هنری، هنرهای سنتی، آوایی، بازی‌های بومی و ... را به نمایش گذاشت.
فریدون فعالی بیان کرد: استان فارس دارای یک تاریخ فرهنگی 30 هزار ساله و صنایع دست‌ساز انسان از آثار 8 هزار ساله، 6 هزار ساله و 4 هزار ساله بوده که فاخرترین آنها مربوط به دوران هخامنشی و ساسانی است.
وی ادامه داد: استان فارس در قالب 24 غرفه توانمندی‌های فرهنگ عشایر و صنایع دستی و غذاهای سنتی عشایری را به نمایش درآورد که مورد استقبال بی‌نظیر بازدیدکنندگان قرار گرفت.
وی گفت: نمایش پخت نان محلی، آش محلی، غذاهای سنتی محلی ایل قشایی، موسیقی زنده محلی و لباس‌های سنتی عشایری، برپایی نمایشگاه مسکوکات ضرب شده فارس از دوره‌های هخامنشی تا اواخر قاجار، نمایشگاه نقاشی عشایری و مینیاتور از آثار حسین بهادری کشکولی، اجرای شعرخوانی توسط محسن رجایی پناه از شاعران ترک‌زبان دیار فارس، اجرای گروه موسیقی محلی، برپایی نمایشگاه فرش، برپایی نمایشگاه گلیم، برپایی نمایشگاه فروش و نمایش کتاب‌های ایل قشقایی از جمله نمایشگاه‌هایی بود که در این جشنواره بزرگ در کاخ سعدآباد تهران برپا شد.
وی همچنین از برپایی غرفه‌های مختلف صنایع دستی استان فارس در این جشنواره خبر داد و گفت: غرفه‌های نگارگری، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، خاتم‌کاری، آینه‌کاری، مصنوعات چرمی، معرق چوب، کاشی هفت رنگ، شیشه و بلور، نمدمالی، زیورآلات سنگ، قلم‌زنی، لباس‌های محلی، منبت‌کاری، عروسک محلی، گلیم عشایر کشکولی، نمایشگاه و کارگاه تولید زنده ساخت انگشتر از جمله غرفه‌هایی بود که به نحو مطلوبی برپا و هنر فارس را به معرض نمایش گذاشت.
وی هدف از برپایی این جشنواره‌ها را معرفی هرچه بیشتر توانمندی‌های فرهنگی و بومی استان فارس و حمایت سازمان میراث فرهنگی از صنعتگران و هنرمندان دانست و افزود: باید با فعال کردن بخش خصوصی در توسعه و رونق و حفظ و احیای هرچه بیشتر صنایع دستی و هنرهای سنتی و معرفی فرهنگ این استان تلاش کنیم.
انتهای پیام/
صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول