اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر طرح ساماندهی بیشه ناژوان اصفهان:

میراث فرهنگی از ساخت هتل در حریم آتشگاه جلوگیری کند

خبرگزاری فارس: مدیر طرح ساماندهی بیشه ناژوان اصفهان گفت: میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی قوانینی دارند که با استفاده از آن می‌توانند از ساخت هتل در حریم کوه آتشگاه جلوگیری کنند.

میراث فرهنگی از ساخت هتل در حریم آتشگاه جلوگیری کند
غلام‌رضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با صدور مجوز ساخت هتل در اطراف کوه آتشگاه اظهار داشت: طرح ساخت هتل در اطراف این کوه تاریخی در سال 82 مطرح شده و از طریق کمیسیون ماده پنج شهرداری منطقه 9 تغییر کاربری گرفته است.
وی افزود: صدور مجوز ساخت هتل به زمان گذشته که تغییر کاربری زمین انجام شده، باز می‌گردد چرا که در حریم ناژوان که با محیط‌های مسکونی و شهری در دو طرف تلاقی دارد، هیچ گاه اجازه گرفتن خط حریمی ناژوان صادر نمی‌شود، مگر مواردی که در قبل تغییر کاربری شده‌اند.
مدیر طرح ساماندهی بیشه ناژوان اصفهان بیان داشت: البته ما با هرگونه تغییر کاربری و ساخت‌وساز در حریم ناژوان مخالف هستیم اما مسئولیت ساخت این هتل به مدیریت طرح ساماندهی ناژوان باز نمی‌گردد، چرا که ما باید به قانون عمل کنیم اما سازمان میراث فرهنگی تنها مرجع به منظور مخالفت قانونی در مقابل ساخت و ساز این هتل است.
وی اضافه کرد: البته سازمان جهاد کشاورزی قوانینی دارد که می‌تواند به صورت جدی قضیه را پیگیری کند.
ساکتی با بیان اینکه مدیریت ناژوان در تلاش است که هیچ گونه تغییری در حریم ناژوان و کوه آتشگاه به وجود نیاید، ادامه داد: در مورد ساخت هتل تغییرات کاربری به سال 82 باز می‌گردد و سرمایه‌گذار نیز طبق مجوز کمیسیون ماده پنج شهرداری و نیز مهر سازمان میراث فرهنگی ادعا دارد که ساخت و ساز آن قانونی است.
وی تصریح کرد: البته مدیریت ساماندهی ناژوان در ابتدا از عملیات آغاز ساخت هتل جلوگیری کرد اما زمانی که میراث فرهنگی با ساخت هتل با ارتفاع کمتر موافقت می‌کند ما باید در برابر قانون سر تعظیم فرود آوریم.
به گزارش فارس، ساخت هتل در حریم درجه یک آتشگاه، این روزها بحث اصلی رسانه‌ها و سازمان‌های دوستدار میراث فرهنگی اصفهان است.
محل ساخت هتل از یک سو در حریم درجه یک آتشگاه اصفهان و از سوی دیگر در حاشیه بیشه ناژوان قرار دارد اما مدیر طرح ساماندهی ناژوان خود را قانون‌گذار می‌داند و مسئولیت جلوگیری از ساخت‌وساز در اطراف این کوه را بر عهده میراث فرهنگی می‌گذارد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول