اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان خبر داد:

برگزاری جشنواره ملی فیلم مستند میراث نگاه

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم مستند "میراث نگاه" در اهواز خبر داد.

برگزاری جشنواره ملی فیلم مستند میراث نگاه
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، پرویز پور فرخی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره «میراث نگاه» با چند محور در سطح ملی و در بخش فیلم مستند برگزار می‌شود که یکی از موضوع‌های آن با میراث معنوی مربوط به دفاع مقدس ارتباط دارد.
وی افزود: نخستین جشنواره ملی فیلم مستند میراث نگاه به میزبانی اداره کل میراث فرهنگی خوزستان و با محوریت موضوعی یادمان‌های معنوی و دفاع مقدس، صنایع دستی، آیین‌ها، تاریخی، باستانی و ابنیه، اقلیم و طبیعت برگزار می‌شود. 
این مقام مسئول هدف از برگزاری این جشنواره را، تشویق فیلم‌سازان جوان در زمینه ترویج فرهنگ و حفظ میراث عنوان کرد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با رویکرد تشویق فیلم‌سازان جوان در زمینه ترویج فرهنگ و حفظ میراث، نخستین جشنواره ملی فیلم مستند میراث نگاه را برگزار می‌کند.
پور فرخی ادامه داد: ۱۸۵ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که پس از بررسی هیئت داوران، ۴۶ اثر برای اکران در جشنواره ملی میراث نگاه پذیرفته شد.
وی افزود: این آثار با در نظر گرفتن کیفیت ساختاری فیلم‌ها، ارتباط موضوع فیلم با محورهای جشنواره و توجه به ایجاد جذابیت برای مخاطب عام انتخاب شده‌اند.
مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان بیان کرد: در این جشنواره که از ۱۲ تا ۱۴ مهر ماه در شهرستان اهواز برگزار می‌شود ۱۶ استان کشور از جمله تهران، اصفهان، فارس، یزد، خراسان رضوی و خوزستان به همراه انجمن‌های سینمای‌های جوان و حوزه‌های هنری سراسر کشور، صدا و سیما و امور عشایر حضور دارند.
پورفرخی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در پنج استان خوزستان، ایلام‌، بوشهر‌، کرمانشاه و آذربایجان غربی، پلان مدیریتی گردشگری دفاع مقدس (جنگ) را هماهنگ کنیم.
وی ادامه داد: در استان خوزستان، ‌ طرح مطالعات گردشگری دفاع مقدس به تصویب کارگروه گردشگری استان رسیده و تصویب نهایی آن نیز انجام شده است. هدف از این طرح این بود که مخاطب گردشگری دفاع مقدس را از سطح خاص به عمومی تبدیل کنیم، همچنین قصد داریم، محورهای اتصال‌دهنده‌ دفاع مقدس را با حفظ برخی مناطقی که دست‌نخورده هستند و اجرای طرح‌های تفصیلی، سامان‌دهی کنیم.
وی یادآور شد: قطب‌های گردشگری جنگ از پادگان دوکوهه در اندیمشک آغاز می‌شوند و پس از عبور از منطقه عمومی فتح‌المبین، سوسنگرد، دشت آزادگان، ‌محور هور و طلاییه به خرمشهر و اروند می‌رسند.
به گفته پورفرخی، اکنون این طرح در مرحله نخست مطالعاتی، آماده‌ تصویب است.
وی اضافه کرد: امسال برای هفته دفاع مقدس، کارگروهی با عضویت بنیاد حفظ آثار استان خوزستان تشکیل داده و روی چند موضوع متمرکز شده‌ایم. یکی از این مسائل، موزه دفاع مقدس است که پیشنهاد شد در مرکز شهر اهواز و در محلی که موزه‌ منطقه‌ای توسط سازمان میراث فرهنگی در آنجا در حال ساخت است، ایجاد شود.
مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان بیان کرد: عملیات مرحله نخست این موزه منطقه‌ای تمام شده است و چند هکتار از اطراف آن را می‌توان به موزه دفاع مقدس اختصاص داد که اگر این اتفاق رخ دهد، ترکیب مناسبی از این دو موزه به‌وجود می‌آید.
پورفرخی با اشاره به این‌که محل پیشنهادی برای ساخت موزه دفاع مقدس در جزیره‌ای وسط رودخانه کارون میان دو پل سفید و سیاه در اهواز است، گفت: ‌ایجاد موزه در این محل این امکان را فراهم می‌کند که بازسازی عملیات آبی و خاکی را بتوانیم اجرا کرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول