اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره خوشنویسی رضوی یزد داوران خود را شناخت

خبرگزاری فارس: 12 نفر از اساتید مشهور معاصر خوشنویسی ایران برای بررسی آثار دوره نهم جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد انتخاب شدند.

جشنواره خوشنویسی رضوی یزد داوران خود را شناخت
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی دبیرخانه جشنواره خوشنویسی رضوی در یزد، حسین دشتی نماینده دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در استان یزد با اعلام این خبر اظهار داشت: این داوران برجسته در چهار رشته نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث برای بررسی آثار جشنواره به یزد دعوت شده‌اند تا بهترین‌های خوشنویسی ایران را از میان آثار راه یافته به نمایشگاه انتخاب کنند.
وی ادامه داد: بی‌شک یکی از شاخص‌های جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد، حضور برترین اساتید خوشنویسی کشور به عنوان داور در این جشنواره است.
دشتی یادآور شد: در این دوره نیز با تلاش‌های هنرمند برجسته و چهره ملی خوشنویسی یزد، استاد محمود رهبران، موفق به راه‌اندازی نمایشگاهی از آثار اساتید برجسته خوشنویسی کشور خواهیم شد و گامی دیگر برای تخصصی‌تر شدن جشنواره خوشنویسی رضوی در یزد برخواهیم داشت.
وی افزود: اسامی داوران پیشنهادی از سوی دبیرخانه جشنواره به تایید دفتر امورهنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده است.
دشتی با بیان اینکه همه آثار دریافتی نهمین دوره جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد توسط هفت نفر از مدرسان انجمن خوشنویسان ایران دفتر یزد در مرحله نخست، انتخاب خواهد شد، افزود: در مرحله نهایی با تغیراتی در روزشمار جشنواره (سوم مهرماه) داوران، آثار انتخاب شده را ارزیابی و مقایسه خواهند کرد.
به گزارش فارس، هیئت داوران دوره نهم جشنواره متشکل از استادان غلامحسین امیرخانی، محمد سلحشور، امیراحمد فلسفی، علی شیرازی و محمود رهبران در رشته نستعلیق و استادان یدالله کابلی، مجتبی ملک‌زاده و محمد حیدری در رشته شکسته نستعلیق و استادان سیدرضا بنی رضی، احمد عبد رضایی، حجت‌الااسلام سید جعفر کشفی و ایرج نعیمایی راد در رشته نسخ و ثلث هستند که به داوری آثار جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد خواهند پرداختند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول